jQuery UI Draggable og Zoom

Tags:    jquery jquery-ui jqueryui css css3

Hej!
Jeg har brug for lidt input.

Jeg har en app, som lader dig flytte rundt på nogle "Kasser" (div's). Til dette bruger jeg .draggable() og kasserne er begrænset (containment) af deres parent som har class "board".
Jeg vil gerne have at det er muligt at zoome ind og (mere vigtigt) ud på kasserne i board-div'en, men jeg støder ind i nogle problemer.

1. .board bliver også zoomet ind og ud. Den skal beholde størrelse og placering.

2. mine draggable-kasser opfører sig lidt underligt, når der er blevet zoomet og jeg flytter på dem. De skal opføre sig, som når der ikke er zoomet.

Jeg har lavet en fiddle, som viser konceptet: http://jsfiddle.net/fD7L7/5/
Jeg er åben overfor alternative løsninger, bare det endelige resultat er som jeg har specificeret ovenfor.

På forhånd tak.



Indlæg senest redigeret d. 08.02.2013 11:50 af Bruger #16927
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det første jeg tænker er at .board vel også skal zoome ind og ud, da den jo fungerer som container for dine kasser og ikke kan håndtere hvis kasserne overlapper dens grænser?



Det er kun indholdet i .board, der skal zoomes på, ikke selve containeren... Som jeg skriver, skal den beholde størrelse, såvel som placering.



Det er kun indholdet i .board, der skal zoomes på, ikke selve containeren... Som jeg skriver, skal den beholde størrelse, såvel som placering.


Hvad skal der så ske når man har zoomet tilstrækkeligt ind og kasserne overlapper containerens grænser?



Indlæg senest redigeret d. 08.02.2013 13:45 af Bruger #16319
Jeg sætter en grænse i den endelige udgave... lige nu tester jeg bare.
Altså forstået på den måde, at man kun kan zoome ud x antal gange. og ligeså ind...

Men, såfremt en kasse er placeret eksempelvis i nederste højre hjørne af .board, så skal overflow bare skjules.



t