Java multithreading

Tags:    runnable interface

Hej.

Nu har jeg fået hjælp fra et par kloge programmører her på udvikleren.dk, og det har været rigtig dejligt, men jeg mangler stadig at få min applikation i hus.

Derfor vil jeg høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at lave en java-applikation som er flertrådet. Kravet til opgaven er at kunne returnere alle primtal fra en liste vha. enten runnable-interfacet eller ved at kalde thread-klassen. Jeg vedhæfter et eksempel på brug af runnable-interfacen herunder da det er lidt nemmere at vise hvad det er opgaven skal kunne bevise.


/*
* To change this template, choose Tools | Templates
* and open the template in the editor.
*/
package threading;

/**
*
* @author emiliebalslev
*/
class MyRunnable implements Runnable{
private int a;

public MyRunnable(int a){
this.a = a;
}

@Override
public void run(){
for (int i = 1; i <= a; ++i){
System.out.println(Thread.currentThread().getName() + " is " + i);
try{
Thread.sleep(1000);
}
catch (InterruptedException e){}
}
}
}

class MaiMyThread{
public static void main(String args[]){
MyRunnable thr1, thr2;
thr1 = new MyRunnable(5);
thr2 = new MyRunnable(10);
Thread t1 = new Thread(thr1);
Thread t2 = new Thread(thr2);
t1.start();
t2.start();
}
}




5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Emilie

Jeg er sikker på at der er nogle herinde som gerne vil hjælpe dig med dit problem, men vil du ikke gerne benytte de tråde du har lavet tidligere til det 'samme' problem, i stedet for at oprette en ny hele tiden??

Så vidt jeg husker er der vist nogle som har prøvet at hjælpe dig med primtals problemet, og derfor er det bare at smide salt i såret hvis vi skal starte forfra hver eneste gang med det samme problem, fra den samme bruger.

http://www.udvikleren.dk/forum/39552/multithreading-i-java/
http://www.udvikleren.dk/forum/39545/flertraadet-programmering/



Indlæg senest redigeret d. 10.02.2013 00:33 af Bruger #4487
Grunden til at jeg starter en ny tråd er fordi jeg ikke har mulighed for at skrive et indlæg når jeg har lavet et indlæg allerede. Så Martin, det er ikke fordi jeg ikke vidste at det var smartest at gøre det på den måde. Det var også min hensigt, men jeg var desværre nødt til at starte en ny tråd imod min egen lyst.



Grunden til at jeg starter en ny tråd er fordi jeg ikke har mulighed for at skrive et indlæg når jeg har lavet et indlæg allerede. Så Martin, det er ikke fordi jeg ikke vidste at det var smartest at gøre det på den måde. Det var også min hensigt, men jeg var desværre nødt til at starte en ny tråd imod min egen lyst.


Kasper hørte du det!!!!! :P

Vi vil gerne enten kunne lave flere indlæg efter hinanden, eller også skal de brugere der har svaret i tråden blive notifikeret når der laves en 'edit', samt at tråden kommer øverst på forsiden ligesom når der oprettes en ny tråd.



Hørt...Kasper, get to work!!! :-)



:D



t