Kan ikke "genstarte" mit while loop

Tags:    java while

Har det her lille spil lavet i swing. Vil gerne have at man skal kunne trykke "r" og så restarter den programmet. Har lavet det sådan her indtil videre.

while loop
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Keylistener kode for 'r'
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Men når jeg trykker R, stopper loopet bare, den kommer aldrig igang igen. Jeg kan ihvertfald ikke gøre noget inde i spillet, den fryser bare. What to do?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu spørger jeg dumt, i håb om du selv kan regne det ud og lave en løsning...
Hvor når checker et while loop sin condition, hele tiden ... Eller hvergang den laver et loop?



Inden den gennemgår koden igen - hvis det var et tip hjalp det mig ikke :S



Og hvordan stopper du dit loop og starter det igen? Hvad er condition hvergang loop'et checker



Mangler der ikke noget kode ude omkring while løkken ?

For mig ligner det, at det er en thread du kører i, og har tænkt dig at genstarte den, når du klikker på r ?



Mangler der ikke noget kode ude omkring while løkken ?

For mig ligner det, at det er en thread du kører i, og har tænkt dig at genstarte den, når du klikker på r ?

Jow, det gør der også :P ... jeg ville måske også mene det var bedre, at lave det om til en event loop istedet for et while loop.



Indlæg senest redigeret d. 14.02.2013 18:10 af Bruger #17081
Generelt set skal du kun være i din game-loop mens du spiller. når du er udenfor spillet - fx. i menuer behøver du ikke være i gameloop, når man så trykker 'r' kalder du så den metode som indeholder dit gameloop



Generelt set skal du kun være i din game-loop mens du spiller. når du er udenfor spillet - fx. i menuer behøver du ikke være i gameloop, når man så trykker 'r' kalder du så den metode som indeholder dit gameloop


Indtil videre har jeg ingen menu, kun spil.

Har ikke lavet nogle Threads - har lavet det så hvert "stage" i spillet er en JPanel, som så bliver added til JFrame, alt efter hvilket "stage" spilleren befinder sig i. Hvis I vil se al' koden, then here you go :P

Frame.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 


GamePanel.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Keyboard.java
Fold kodeboks ind/udJava kode 




t