Menu-item forbliv valgt, ved hover af undermenu?

Tags:    html css menu hover

Hej folkens jeg sidder med et lille problem, og google lader ikke til at kunne hjælpe mig. Jeg har lavet den her hjemmeside som har en menu i toppen, til den har jeg så lavet en slidedown-undermenu, som via Jquary glider ned når man har holdt over en af hovedmenuerne et par milisekunder. Når man så holder musen over en af hovedmenuerne, får den en baggrundsfarve, så man kan se det er den man holder over, men når man kører ned over undermenuen der er poppet op, mister hovedmenuen sin baggrundsfarve, selvfølgelig fordi man ikke længere holder musen over den, hvilket den ikke skal. Så mit problem er, hvordan gør jeg sådan at hovedmenuen forbliver aktiv når jeg holder musen over undermenuen?

Dette er min html-kode:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Og det her er min css:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Og hvis i også lige vil have javascriptet med:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Jeg håber i kan hjælpe, det ville være fedt, jeg fandt nemlig nogle løsninger på nettet, men de virkede ikke for mig af en eller anden grund! På forhånd tak :)



Indlæg senest redigeret d. 18.02.2013 21:18 af Bruger #16605
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville nok lave det om til:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Indlæg senest redigeret d. 20.02.2013 10:15 af Bruger #17081
Du kunne vel ændre din jQuery kode:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 19.02.2013 11:23 af Bruger #15853
Hej, jeg prøvede lige begge eksempler, men din kode Dan, lader ikke til at virke, da undermenuen ikke kommer frem, og når man holder over en af hovedmenuerne, og derefter flytter musen videre, forsvinder selve hovedmenuen i et slide. :S

Lucas' kode virker derimod, så mit problem er løst. Mange tak for hjælpen :)!





ye, jeg kan godt se det. Men har ikke lige kigget mere på det endnu :)


Edit: jeg har lige prøvet, at rette koden, men ikke testet det ... virker det ikke nu ?



Indlæg senest redigeret d. 20.02.2013 10:15 af Bruger #17081
t