Webserver bliver langsommere og langsommere

Tags:    webserver

Hej udviklere. Ved ikke rigtig om det bare er mig der er irriteret over det 1 sidste sekund ventetid for at siden loader. Men er begyndt at ligge meget mærke til det. Jeg har slettet alt indhold på min webserver, og lavet et hurtigt nemt script. Det er jeg testet på mange Web applikationer der kan se hvor lang tid det tar. Min hjemmeside ligger ca altid på 5 sekunder før browseren har hentet alt content. Men der er næsten ingen ting på hjemmeside, så synes 5 sekunder er for meget! kan dette passe?

i så fald, hvad kan man gøre?

Er hostet ved web10.dk BASIS+ pakke.

Mvh Jesper.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Må man ikke se siden?

Som tip kan du jo evt. Spørge din udbyder om det virkeligt kan passe med de målinger du får.



Hvad har du paa din side?
Er den kun HTML, eller er der et andet sprog som maaske goer serveren langsom?



Indlæg senest redigeret d. 20.02.2013 23:11 af Bruger #12793
Tjek serveren med webhosting.dk/webcheck.php

Hvis de hoster 500 andre tunge domæner på serveren, kan det jo være årsagen. Husk at man får hvad man betaler for.





Tjek serveren med webhosting.dk/webcheck.php

Hvis de hoster 500 andre tunge domæner på serveren, kan det jo være årsagen. Husk at man får hvad man betaler for.



Ermh... Det giver da ikke helt mening i den sammenhæng. Web10 er overpriced og har ikke styr på deres infrastruktur(Taler af erfaring).

Mit bud:
Skift til en udbyder der rent faktisk har styr på det de laver, og har ordentlige priser.

Brug en anden gang trustpilot til at vurdere.




Giver det ikke mening at tjekke belastningen på en server, hvis den er langsom?

:roll:



Jo selvfølgelig gør det det - men du kan jo sagtens hoste 700 websites og have god respons? Serveren kan jo have fx 512gb ram? Eller 1TB. Og 4 processorer. Just saying.



Det er nok næppe en standardserver til en web10.dk BASIS+ pakke - men vi kan jo faktisk ikke vide det.

Derfor giver det god mening lige at se hvor mange domæner der hostes på den pgl. server. Det kan vi nemlig umiddelbart se.







Men så igen, der ligger fx 700 domæner på linux7.unoeuro.com - men ingen performence problemer.
Min pointe er det er en dårlig indikator.



Enig, det er ikke en god indikator. Men det er den vi har.

Hvordan får vi lige fat i noget bedre? Tvivler på de vil udlevere driftstal, hvis vi ringer og spørger.



t