System.Random - range

Tags:    c# mono unity3d

Hej, jeg er gået igang med lidt unity efter en meget lang C# pause.

jeg ville lave sådan man spawner et random sted (ud fra de spwans der er placeret i mappet)

jeg har prøvet med det her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


virker helt perfekt, men har lagt mærke til jeg ALDRIG spawner det ene sted.

så prøvet det her stump kode for at se hvor random det faktisk var.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

output
Fold kodeboks ind/udKode 


så 3 forkommer aldrig, nogen bud på hvorfor?


Next(Int32, Int32) Returns a random number within a specified range.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.random.aspx



hele klassen er her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 28.02.2013 15:10 af Bruger #3427
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du nærlæser dokumentationen du linkede til, kan du se at intervallet er ekslusiv den øvre grænse. Hvis du gerne vil have et tilfældigt tal fra mængden {0, 1, 2}, skal du skrive

rand.Next(0, 3)



Hvis du nærlæser dokumentationen du linkede til, kan du se at intervallet er ekslusiv den øvre grænse. Hvis du gerne vil have et tilfældigt tal fra mængden {0, 1, 2}, skal du skrive

rand.Next(0, 3)


Super, havde slet ikke lagt mærke til man kunne trykke på function navnet og læse mere :D
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/2dx6wyd4.aspx

var nu heller ik noget problem at +1, men nu ved jeg hvorfor.

Tak.



t