Login Layout

Tags:    php

<< < 123 > >>
Problem løst

Indlæg senest redigeret d. 17.04.2013 09:46 af Bruger #17534
28 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, for så får jeg
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/xsassydk/public_html/MonchiaNY/index.php:36) in /home/xsassydk/public_html/MonchiaNY/index.php on line 37

Det kan være at jeg kun skal bruge noget i denne retning:
if(!session_is_registered(myusername)){ ;
}

?

Fejlen indikerer at du har udskrevet noget til skærmen før du bruger session_start() funktionen. Den skal stå som det allerførste i dit php script.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

du skal altså i din index.php have session_start() funktionen som det allerførste på din side. Der må nemlig ikke udskrives til skærmen før funktionen bruges. Der skal altid først udskrives efter at funktionen er kaldt.

Indlæg senest redigeret d. 03.03.2013 20:25 af Bruger #4487
Jamen det står også som det første :s?

Prøv lige og vis mig hele koden til index.php en gang

Yes. Nu har jeg lige fjernet session_start()
Og har så lige prøvet at smide if(!session_is_registered('myusername')){ ind, men det virker hellere ikke.

Indlæg senest redigeret d. 03.03.2013 20:42 af Bruger #17534
Først og fremmest syntes jeg at du skal gøre således at dine action scripts, som f.eks. checklogin.php kun skal udfører den action den er sat til, og ikke sørge for udskrive noget til skærmen, lad din index.php sørge for dette.

eksempel

index

checklogin.php

Det er vigtigt at holde disse to ting adskilt, da du ellers for noget kode der er meget rodet.

Bemærk at jeg her har session_start() i begge filer, da vi benytter sessioner både i index.php og i checklogin.php.

Nu er det ikke for at skyde med skarpt, men måske du skulle sætte dig lidt mere ind i PHP før du kaster dig ud i at lave et login system, da jeg ud fra din kode kan se at der er nogle koncepter du ikke helt har fanget. :-)

Der er mange steder på nettet der tilbyder gratis undervisning i diverse sprog udvikleren har blandt andet en artikel side hvor du kan søge information, selvom nogle af artiklerne er lidt gamle.

Der er blandt andet http://thenewboston.org som har mange video tutorials i forskellige programmeringssprog, dog kræver det at du forstår engelsk.

Hvis du absolut vil lave et login system kunne du evt. tage et kig på denne artikel som ligger på udvikleren: http://www.udvikleren.dk/artikler/340/fra-begynder-til-login/

Jeg håber, at du forstår, at jeg intet ondt mener med denne post. :-)

Mvh. Andreas Voss

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2013 00:35 af Bruger #8884
Andreas:
- Mit login system virker fint og er sat til det nyeste nu, så det I ser nu - er ikke sådan den 100% er kodet :) Det er næsten 4 år siden at jeg selv arbejede i php fra bunden, så jeg har lige en masse nyt at skulle indhentes :)
Men tak for dine links :) Den ene side kan helt klart bruges. Ang. Login system, virker det jo som sagt fint nok. Du kan nemt logge ind uden problemer. Det jeg bare skal have ordnet, er at den kan vise nogle ting for bruger, uden at besøgende kan se det :) Artiklen har jeg set lidt på, men jeg er ved at lave det her login system: http://www.wikihow.com/Create-a-Secure-Login-Script-in-PHP-and-MySQL i stedet (; Men har bare valgt at starte let ud med en simpel login, for lige at komme ind i de mange forskellige nye php5 koder :)

Martin:
Jeg tror du misforstår sagen :)
index.php er BÅDE for bruger og besøgende, derfor kan jeg ikke bare smide 1. if (isset($_SESSION['isLoggedIn'])) { ?> øverst :)
Desuden er jeg nød til at include, da den ellers springer ud /; Har prøvet at undlade det desværre :(
Ang. Header location, så vil min sever ikke godtage dem. Den skriver konstant fejlkoder, når jeg bruger en.

Indlæg senest redigeret d. 04.03.2013 08:47 af Bruger #17534
<< < 123 > >>
t