Online bildata?

Tags:    data

Hejsa

Nogen der ved om det er muligt at downloade data omkring bilmodeller online?
Tænker her på mærker, model, årgange, etc.
Eller er der måske en offentligt webservice man kunne kalde for at få de samme data?

Ville bare være nemmere at brugeren ikke selv skulle indskrive det hele selv og man derefter skulle lave statistik og fine de unikke indenfor forskellige kategorier og opbygge noget selv. Ville være så dumt, nu det bruges så mange forskellige steder fra.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kim. Du kan bare klikke på stjerneikonet, når du holder musen over csharpers besked. Så behøver du ikke at skrive nogen besked :)

@csharper: Jeg søgte på Google: "Car API", og det første link virker ganske lovende:
http://www.carqueryapi.com/



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2013 14:43 af Bruger #11328
EDIT: Hov, det er åbenbart muligt at indsætte blanke kommentarer :O Ville såmen bare lige følge med da jeg for nogle år siden selv ledte efter det dog uden held ( men derfor kan det jo stadig være interessant :pirat: ).



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2013 11:41 af Bruger #9938
Ah - smarte mig. Er vist lidt for vant til konkurrenten Eksperten.dk :S



Det tætteste jeg umildbart lige kan finde er det her

Jeg ved dog ikke om der er alt det I gerne vil have :)



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2013 15:29 af Bruger #13363
Havde håbet på noget jeg ikke skulle query hver gang en bruger lavede noget, som jeg selv havde lidt mere kontrol over, men ellers må jeg jo lave et program der løber dem igennem og selv gemmer det i min db.

Sagen er jeg overvejer at lave et site til at sælge biler på som skal være lidt anderledes end de andre.
I første omgang ved at være gratis :D
Derfor jeg har behov for en masse detaljer om biler, mærker, modeller, etc.



Det link jeg sendte dig, har et menupunkt kaldet "Download". Der kan du for ganske få penge, købe hele databasen (inkl. rettigheder til 1 års opdateringer), som en .CSV fil.

På stackoverflow, er der en del link samlet:
http://stackoverflow.com/questions/1024810/vehicle-make-model-and-parts-database

Bemærk dog at ingen af dem er fuldstændigt gratis. Det bunder formentligt i at det har taget en masse tid at samle al den information.



Indlæg senest redigeret d. 06.03.2013 19:57 af Bruger #11328
t