PHP problem

Tags:    php mysql query

Hejsa

Vil høre om nogen kan hjælpe med denne php-programmering. Det har virket før, og nu (for et år siden) virker det ikke mere! Det er noget med at php har lavet nogle ændringer.

Kan nogen hjælpe med at få det til at virke igen? Har søgt alverdens steder, men ingen succes.


//*** Pakkelink side
elseif (strlen($_GET["pakkelink"])>0) {

if ($_POST["update"]=="1") {
//echo "Opdaterer";
$sql = "SELECT antal, varetekst, a.varenr, a.pris, b.vaegt_gram, b.saet_paa_lager, b.ekstralager_antal, c.webnavn, c.billedsti FROM `2009_ordrelinjer` AS a INNER JOIN `varedb` AS b ON a.varenr = b.varenr INNER JOIN `2009_kategorier` AS c ON b.kategori = c.kategori WHERE ordrenummer = '".$_GET["pakkelink"]."' ;";
//echo $sql;
$result = mysql_query($sql);
if (mysql_num_rows($result)>0) {
while ($data_row = mysql_fetch_array($result)){
$saet_paa_lager = $_POST["saet_paa_lager".$data_row['varenr']];
//echo $saet_paa_lager." - ";
mysql_query("UPDATE `varedb` SET `saet_paa_lager` = '".$saet_paa_lager."' WHERE varenr = '".$data_row['varenr']."' LIMIT 1 ; ");

$ekstralager_antal = $_POST["ekstralager_antal".$data_row['varenr']];
//echo $ekstralager_antal."<br />";
mysql_query("UPDATE `varedb` SET `ekstralager_antal` = '".$ekstralager_antal."' WHERE varenr = '".$data_row['varenr']."' LIMIT 1 ; ");
}
}
}



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa

Tusind tak for din respons, jeg vil svare hurtigt (inden for 24 timer).



kan du give et hint, med hvilke fejl meldinger du får ?? (virker ikke kan vi ikke bruge til noget)
hvis du ikke har slået fejl meldinger til så gør det
sæt denne linje ind i toppen af dit php document
error_reporting(-1);

noget du med sikkerhed skal lave om er adgangen (API) til din database, dit nuværende API udgår at understøttelse af PHP i en kommende vertion af PHP
ref http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
Recommended API
It is recommended to use either the mysqli or PDO_MySQL extensions. It is not recommended to use the old mysql extension for new development, as it has been deprecated as of PHP 5.5.0 and will be removed in the future.

tilføjet:
> //echo $sql;
står der det i $sql du forvendter ??




Indlæg senest redigeret d. 06.03.2013 19:30 af Bruger #16075
Hej Ronny

Tusind tak for din besked.

Jeg har prøvet at lave det om i forhold til hvad php-standarden kræver, men det konflikter. Jeg får blank skærm ved brug af:

mysqli_
mysqli::
PDO_

Mit største problem er, at det er en programmør som har lavet det, vist på en meget kompliceret måde. Den kode jeg har sendt her er blot et lille stykke af meget kodning. Og så har jeg ikke ret meget forstand på det.

Ud fra det du skriver må jeg erkende, at jeg nok ved for lidt, og må ty til en programmør, tænker jeg. Jeg troede det var let lige at rette hvis jeg plottede det ind her i forummet :-)



Hej Kim

Hvis du sender hele filen til mig, så vil jeg gerne kigge på det. Send enten over denne side (her eller privat) eller på martinlauge [AT] gmail . com.

Mvh.

Martin



t