"Peger/pil/tap" mellem submenu og menu

Tags:    html css

Hej..

Har ikke brugt dette site så meget, men er løbet ind i et problem jeg håber at der er en der kan hjælpe mig med.
Jeg har brug for at vide, hvorledes man laver en forbindelse mellem sin sub menu og hovede menu.
Noget ligende dette (selve forbindelsen) : Pilen

Og skulle så gerne komme til at frem bringe noget lignende; Sub Menu

Jeg forventer ikke at få serveret en løsning, men evt. en retning til søgning på nettet.

Problemet med det Linket "Sub Menu" er at den ikke fungerer, når man ":hover" på menu item'et.. Den skulle jo også gerne være dynamisk, sådan at "pilen" fulgte med ved ":hover" på de andre menu Item's.

Håber der er en der vil give lidt hjælp med dette problem :-)




6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du snakker om, at den dynamisk og flydende skal følge med, hvor musen holder (over menuen selvfølgelig), ville jeg nok søge efter nogle jQuery navigations plugins, som der findes tusinder af gratis på nettet.

Hvis pilen bare skal komme frem ved siden af det menu-item man holder over, kan du jo bare lave en style der ser nogenlunde sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Bare lidt ideer til hvordan du kan løse det, håber det hjalp :).



Indlæg senest redigeret d. 07.03.2013 23:26 af Bruger #16605
Hej igen Niels, jeg tror du skal droppe dit div-element, hvori pilen er. Istedet skal du sætte pil-billedet som baggrund af ul-elementet, og derved spare en masse kode.

Jeg har opdateret din kode lidt, og det her burde virke:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Jeg håber det kan hjælpe dig :)!



Hej..

Det prøver jeg Emil.. Vender så lige tilbage, hvis noget skulle kikse.

Hvordan giver man noget for hjælpen her på Udvikleren??



Du kan stemme et indlæg/svar ned eller op ved at trykke på pilene ude til venstre for svaret :).



Hej...

Jeg har leget lidt med det og "her" .. Har jeg farvet "Sub Menu'ens" UL Gul. Jeg kan ikke få "Sub Meu'ens" List-Items til at mødes med pilens bagkant.
Er der nogen der kan se, hvad jeg gør galt :

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Håber der er en med lidt hjælp her :-)



Hej Emil..

Tusind tak for det... DEt ser ud som det skal, problemet er bare når jeg så ":hover" over Side1 og Ul'en fremkommer med "Pil" og "list-Items"...Så gælder ":hover" stadig uden for pilen i tomrummet mellem Side1, side2 og list-itemmene.. Den skulle gerne slippe, når man kommer uden for pilen.

Håber du forstår min forklaring.



t