Oprettelse af ArrayList i Java

Tags:    java

Hej folkens.

Er i forbindelse med min uddannelse kommet i den situation af jeg skal lære Java, hvilket byder på en del problemer her i starten!

Lige pt. har jeg en aflevering hvor jeg skal lave et CD-arkiv. Jeg arbejder med en klasse der hedder "Catalog" og en der hedder "CD".

I min Catalog klasse jeg skal jeg nu oprette objekter af typen "catalog" og "cd", og her sidder jeg godt og grundigt fast.

Koden er som følger:

Fold kodeboks ind/udJava kode 


Min CD'er har jeg nogenlunde styr på at oprette, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg opretter et katalog med den information jeg har her. Som i kan se har jeg forsøgt at oprette en ArrayList ved navnet "katalog", men jeg kan ikke få lov at tilføje cd'er eller lign til den...

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Mikkel



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Ved at lave en ArrayListe af typen <Catalog>, så har du oprettet en liste af kataloger, og du kan tilføje CD'er til hvert enkelt katalog ved at gøre følgende:
ArrayList<Catalog> katalog = new ArrayList<Catalog>();
katalog.add(new Catalog());
katalog.get(0).archive.add(new CD("Min Første CD"));



Indlæg senest redigeret d. 10.03.2013 15:58 af Bruger #15301
Et for each loop ville også være en nem måde at udskrive det på :)



Jeg ville ændre en smule på det for at gøre, det lidt nemmere.. Her er lidt kode, der burde give dig den funktionalitet du leder efter, hvis du har spørgsmål, så spørg endelig :)


Fold kodeboks ind/udJava kode 


Fold kodeboks ind/udJava kode 


Fold kodeboks ind/udJava kode 




Tak for svaret!

Dvs. at jeg tilføjer "Min Første CD" til plads 0 i mit array? Hvad nu hvis jeg har 6 cd'er jeg vil tilføje... er det så ikke en lidt omstændig måde at gøre det på? Kan den ikke selv finde ud af at sætte dem ind i array'et?






Tusind tak Kevin! Rigtig rart lige at have lidt inspiration at kigge på, men jeg må hellere prøve at kæmpe mig igennem selv :) Jeg vil bruge din kode hvor jeg kan.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg udskriver indholdet af en arrayliste.



Til at udskrive dit arrayliste, kan du blandt andet gøre følgende:

Fold kodeboks ind/udJava kode 




t