Dark Internet, Dark Web, Web Crawlers, Closed Shell Systems - Nogen der ka...

Tags:    dark-internet dark-web web-crawler closed-shell-systems hacking

Hej alle.

Har stødt på udtrykket Dark Internet, Dark Web, Web Crawlers etc. Har læst om dem på Wikipedia, men synes ikke der var tilstrækkelig info. Nogen der kan gå i dybden eller henvise til noget materiale?

Som jeg har forstået det er Dark Internet, den del af internettet som ikke er andvendligt via konventionelle fremgangsmåder. De bruger enten specielle protokoller eller er skjult på andre måder. De er brugt af hackere etc. fordi den del af internettet ikke er så fyldt med brugere, så det er lidt overvåget og der ikke er meget kontrol. - Men hvad bliver det ellers brugt til, hvad ER det, hvordan er serverne lavet osv.

Closed Shell Systems... Som jeg har forstået det er det bare en server, som ikke på nogen måde har adgang til internettet eller noget andet netværk. Det kan være en gammel stationær computer, eller en mystisk mainframe fra "urtiden". Er det korrekt?

Ville sætte pris på alle svar :- )



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
"Deep web" sider kan tilgåes via forskellige programmer der benytter sig af noget der hedder nodes - servere der står rundt om i verden som bruges som en form for proxy til at tilgå disse deep web sider. Jeg ved ikke hvilke protokoller der bliver brugt, men jeg vil tro at du kan google dig til det :)

Et program der oftest bruges til at tilgå deep web sider er Tor.

Et par links:
Wikipedia: Tor (anonymity network)
WELCOME TO THE DEEP WEB: THE INTERNET'S DARK AND SCARY UNDERBELLY
What is the Deep Web? A first trip into the abyss



Indlæg senest redigeret d. 12.03.2013 22:42 af Bruger #13363
Har endnu ikke hørt om begreberne Dark Internet og Dark Web, men det lyder som interessante begreb. Jeg har heller ikke hørt om begrebet Closed Shell Systems, men jeg kender til det fænomen, du beskriver.

Jeg kan dog, så vidt jeg ved, fortælle dig at en web crawler er en bot, der indekserer en pokkers masse hjemmesider, ved at "crawle". Måden den crawler på, er ved at finde links på en hjemmeside, og derefter finde links på den hjemmeside, og derefter finde links på den hjemmeside osv., og så gemmer den hvad den nu end er programmeret til at gemme. Søgemaskiner bruger web crawlers til at indeksere hjemmesider, så de hurtigt kan søge i dem.

Da det menes, at alle hjemmesider kun er 19 klik væk, så kræver det faktisk ikke så mange udgreninger, som man skulle tro for at finde langt størstedelen af alle hjemmesider. Selv om det selvfølgelig ikke ændrer på mængden af hjemmesider, der skal findes.

Kilder:
http://www.telegraph.co.uk/technology/internet/9879868/All-web-pages-are-19-clicks-away.html

- McAndze



Jeg kender ikke så meget til "Dark net" eller "closed shell" andet end det du sehar lv beskriver.
Dog lyder noget af det du beskriver som "Deep web", hjemmeside eller systemer som har deres egne protokoller og ikke bliver crawlet af web crawlers.

Deep web bruges tit af hackere, pedofile og andre personer der har brug for et netværk hvor de er sværre at spore.





Hvordan fungere Deep Web? Hvilke protokoller, hvordan er de lavet? Hvordan fungere det?



"Deep web" sider kan tilgåes via forskellige programmer der benytter sig af noget der hedder nodes - servere der står rundt om i verden som bruges som en form for proxy til at tilgå disse deep web sider. Jeg ved ikke hvilke protokoller der bliver brugt, men jeg vil tro at du kan google dig til det :)

Et program der oftest bruges til at tilgå deep web sider er Tor.

Et par links:
Wikipedia: Tor (anonymity network)
WELCOME TO THE DEEP WEB: THE INTERNET'S DARK AND SCARY UNDERBELLY
What is the Deep Web? A first trip into the abyss


Mange tak!



t