Drop Down Menu gemmer sig bag flash.

Tags:    drop down menu flash

Hej alle.
Jeg har en hjemmeside hvor Drop Down Menuen, i IE, ligger sig bag et stykke flash.

Jeg har prøvet med:
<param name="wmode" value="transparent">

Men det virkede desværre ikke.
Er der nogen der kan hjælpe?

Hvis I har brug for det kan I se siden her:
www.copmer.dk

MVH,
Michael Boye Olsen




10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg ikke lige tjekket din kode, men z-index bruges til at styre det problem du har.

http://www.w3schools.com/cssref/pr_pos_z-index.asp

Så du skal sørge for at din menu har en z-index højere end det andet.



Du skal formentlig ud i en kombination af z-indeks og <param name="wmode" value="transparent">

Det er samme problemstilling med at få lightboxes til at ligge ovenpå flash, og det løses netop på denne måde.



Tak for jeres svar.

Det har jeg faktisk også prøvet på.
Hvor jeg gav div'en rundt op flashen et z-index på 1.
og så gav jeg den tabel menuen er opbygget i et z-index på 2.
Det virkede umiddelbart heller ikke - kan være jeg gjorde det forkert.

Ved ikke om der er andet man kan gøre?



Har du husket at give dem en position før z-index? Mener ikke at det virker ellers.. Kan også være at det er mig der tager fejl :-)



mit råd er, lad være med, at bruge flash :D .... jeg ved det er lidt off-topic, men flash er sku på vej ud når det kommer til hjemmesider (jeg siger ikke det er på vej helt ud, det har stadig sin plads i RIA, men man ser sku ikke mange hjemmesider med flash mere).



Hej...
z-index virker uden position. Og z-index er løsningen på dit problem. Giv din dropdown et højere z-index end dit flash-tag. Finder du ikke løsningen, så skriv endelig igen, så smider jeg lige et eksempel op :)
MEN som Dan nævner, Flash er efterhånden outdatet. Kan dit flash ikke erstattes med CSS3?



Hej...
z-index virker uden position. Og z-index er løsningen på dit problem. Giv din dropdown et højere z-index end dit flash-tag. Finder du ikke løsningen, så skriv endelig igen, så smider jeg lige et eksempel op :)
MEN som Dan nævner, Flash er efterhånden outdatet. Kan dit flash ikke erstattes med CSS3?


Nej z-index virker ikke hvis man ikke selv har sat position til noget andet end static som er udgangspunktet. Man kan dog bare sætte position:relative og så sætte z-index, det burde virke.



Hej alle.
Tak for alle jeres svar, undskyld jeg først svarer jer nu.

Jeg har desværre ikke mulighed for at erstatte Flash'en med noget andet.

Jeg har prøvet med z-index, men tror måske jeg indsætter det det forkerte sted.
Er der nogle af jer der via kildekoden, kan fortælle mig hvor jeg burde indsætte "z-index"? Eller må jeg lige prøve igen.

MVH,
Michael



@Michael, hvad er der i flashen der gør den så speciel? ... ikke fordi jeg vil tvinge til til, at fjerne den. Men nu blev jeg bare lidt nysgerrig.



t