Søge/sammenlignings portal

Tags:    portal

Hej derude

Jeg arbejder på en ny søge/sammenlignings portal og i den forbindelse er jeg på udkig efter en platform til dette. På sigt skal det formentlig skrives for bunden, men lige nu havde jeg tænkt mig at bruge et open source CMS til formålet. Portalen skal fungere som siderne edbpriser.dk, pricerunner.dk og lignende.

Derfor lyder mit spørgsmål således:

Findes der nogle PHP open source systemer, der kan håndtere pris sammenligning og B2B login samt customer login?

Jeg har været ved at se på Typo3 og Drupal. De kan selvfølgelig håndtere standard customer login. Det har dog ikke lykkes mig at finde nogle extensions der kan håndtere prissammenligning. Alternativet er selvfølgelig selv at lave et extension. Men vil først høre om der findes nogen derude, som kender til en mere færdig løsning eller har erfaringer med systemerne (er godt klar over det er naivt at tro det findes færdig lavet).

Man kan selvfølgelig også vælge et godt MVC framework, men så er vi lidt tilbage til at skrive skidtet selv, som ikke er meningen i første omgang.

For at give et overblik har jeg listet nogle funktioner det skal kunne håndtere:
- Kundelogin
- B2B login så de har mulighed for at ændre information.
- Søge og sammenligning af priser og produkter

Har tænkt på at modificere en webshop (magento).

Hvad siger folk til det?

/Rasmus



Du skal nok ikke regne med, at finde et plugin til det du søger, det skal højstsandsynligt programmeres fra bunden, eller bygges på et CMS som et modul.



t