Mulige søgeord

Tags:    mysqli email php

Hejsa.

Jeg sidder og tænker over i forbindelse med planlægningen af mit personlige erp system.
Jeg vil gerne have mulighed for at ligge mine kvitteringer i d i systemet. Da jeg ikke har kunnet finde en god ocr Engine.
Så har jeg så fundet ud af at jeg kan gøre det via mail hvor jeg sender den som et billede fra min mobil.
Men da jeg ikke kan bruge ocr så er jeg nød til at give en anden mulighed for at kunne søge efter en bestemt vare jeg har købt og derved kunne finde dens kvittering.
Er der nogen der har en fantastisk god ide til løsningen af problemet?
Umiddelbart ville jeg jo sige at jeg i mailen skal der være en linje der hedder vare hvor jeg så skriver de forskellige vare ind og adskiller dem med et komma. (Meningen er ikke alle vare skal skrives, men fx noget som man måske skulle bruge i forbindelse med en garanti sag

Glæder mig til at høre jeres forslag



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har vel varen oprettet i systemet. Det er du vel nødt til at have for at have bogført den. Hvis den allerede er oprettet i systemet skal du jo bare knytte billedet sammen med varen. Det er også den måde regnskabssystemer fungerer på. Dvs. du tagger dit billede med et transaktionsnummer som er nummeret på den post i dit system den er associeret med. Det betyder naturligvis at du er nødt til at bogføre før du knytter dem sammen.



Med mindre du er villig til selv at taste dine indkøb ind sammen med billeder er du nød til at bruge OCR for at "læse" teksten fra billedet. Jeg har selv leget lidt med kvitterings OCR, og har faktisk fundet én videnskabelig artikel omkring emnet, der havde en rimelig success. Desværre kender jeg ingen systemer der allerede implementerer en sådan funktionalitet.

Hvis OCR ikke er en mulighed, kan du jo bare søge efter dine kvitteringer pr. dato, og måske Geotag (i EXIF metadata) hvis du føler dig fancy.



Indlæg senest redigeret d. 28.03.2013 23:32 af Bruger #11328
Nu var det ikke et bogføringssystem eller regnskabssystem.
Men min forklaring var ikke god nok.

Systemet er tiltænkt en privat som gerne vil have styr på sine kvitteringer.
De skal så ligges i en database og kunne søges i.
Men for at det ikke bliver for meget tastearbejde og scanne kvitteringer hele tiden så vil jeg implementere så man kan sende en mail afsted til en given email. Her vedhæfter man et billede. Når mailen så modtages sørger systemet for den bliver smidt i databasen. Mit problem består i hvordan jeg bedst gør det muligt at søge i disse billeder i min database?



Jeg lod mig bare narre af at du skrev ERP :-)
Prøv at se om du ikke kan bruge Evernote til at hjælpe, de har et skarpt OCR, de kan læse alt. Måske man kan tilgå noterne deri efterfølgende.

Ellers ser jeg heller ingen vej udenom at tagge dine billeder. HVis de kommer fra tlf, kan du evt slå op på google når du tagger og se hvilken butik der ligger der hvor du står.



t