Localhost Online med Apathe

Tags:    apache

Hei _/\_\o/_

Jeg har en apache server som køre fint på localhost, 127.0.0.0 og 192.168.xx.xx men jeg kan ikke få serveren til at virke på andre computere, altså hverken med hoved IP som jeg har rettet på den påskrevne på gratisdns.dk på nogen af computerne, eller 192... på en anden computer på netværket( ?? )Så den viser ikke hjemmesider eksternt. Kan nogen sådan sirka fortælle mig hvilken OFF skal være ON?

Tak vh'isner T@m XD



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal have gang i noget portforwarding i din router og som @Martin Rohwedder siger, så skal du kigge på om din firewall er sat op til, at blokere for requests på port 80.



nu er jeg stadig meget grøn på dette felt, men har du tjekket firewall indstillinger, og tjekket at port 80 er tilgængelig udefra på din server og router?

Du kan bl.a. benytte http://www.canyouseeme.org/ til at tjekke, fra din server, om man tilgå f.eks. port 80



Error: ICould not c your service on 87.104.209.72 on port (80)
Reason: Connection timed out ?

It pings fine..



Indlæg senest redigeret d. 01.04.2013 14:07 af Bruger #12345
Error: ICould not c your service on 87.104.209.72 on port (80)
Reason: Connection timed out
Så er der formentlig ikke lukket op for port 80 på routeren bag din server, eller dens firewall, så det skal du sørge for først.



Jeg har forwardet port 80 på routeren til computeren, prøvet både med og uden Windows firewall og sat netwærket til offentligt. Min udbyder siger osse at det ikke er dem der blokker porten, jeg kan snart ikke finde på flere muligheder.. Er det min Apache der ikke er sat rigtigt op? Den viser fint siden på både localhost, 127.0.0.0 og router adressen så det kan næsten ikke være det. Hjælp søges stadig.
Tam

Kan det være Windows (7 Home Premium)?

Det ser ud til alligevel at have været udbyderen der blokker.



Indlæg senest redigeret d. 04.04.2013 13:58 af Bruger #12345
t