Filtrere data i en MySQL -> PHP - > Wordpress tabel uden refresh

Tags:    mysql php wordpress ajax

Hej,

Jeg skal have udviklet noget kode til Wordpress, som skal:

1) Vise en tabel med data fra en MySQL database på en Wordpress side
2) Give brugeren mulighed for at filtrere denne data via slidere, dropdown, checkboxes etc. i 'real time' uden at skulle refreshe siden

Jeg er selv så småt i gang med at lære HTML og PHP/MySql, men vil nok få udført dette af en pro, men da jeg gerne vil kunne følge med og lære lidt fra det, så ville jeg høre om denne fremgangsmåde er nogenlunde rigtig:

1) Merge database med nye data med Wordpress database
2) Hente data ind i Wordpress med PHP MySQL kommandoer

men så bliver jeg i tvivl om hvad der så skal til for at kunne lave en tabel der 'live opdaterer' når brugeren klikker på diverse slidere, dropdown og checkboxes?

Er det nok med Forms i HTML? Er det Ajax der skal bruges til dette og kan det integreres i Wordpress uden problemer?

Jeg håber det er forståligt hvad jeg mener.

Tak for hjælpen!



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du behøver ikke merge noget, du kunne lave et simpelt plugin, der hiver dataen ud. Så skal du ikke have det blandet med wordpres data.

Jeg ved ikke om det er nødvendigt, at bruge ajax, men javascript skal der ihvertfald til. Det afhænger lidt af hvor meget data du har.



Indlæg senest redigeret d. 02.04.2013 08:46 af Bruger #17081
det kommer an på hvor god man er til, at lære. Jeg vil dog sige, at for de fleste er det nok lige en tand i overkanten.



Hej Dan,

Tak for svar. Vil du mene at denne opgave kunne være et godt begynder projekt til at lære PHP/MySQL og HTML/Javascript eller bliver det for vanskelig når Wordpress også kommer ind over?



Jeg må give Dan ret, det er ikke ligetil at skulle arbejde sammen med wordpress. Havde du en mere simpel html/css side kunne du relativt nemt få det til at fungere, men for at kunne gøre dette skal du også have lidt kendskab til wordpress. Et godt sted at starte vil være at lave en side hvor du kan logge ind som bruger, og evt. oprette profiler etc. ? Så vil du både skulle lave en side i html/css, og lave profilfunktionerne i php, og gemme data i en mySQL database.

Hvis du skal igang, så er det altid fedt at kunne referere til w3school. De har nogle lækre faktuelle eksempler. Genialt opslagsværk, og hvis du er meget lærenem vil du også kunne uddrage algoritmer direkte fra det du kan læse der.
http://www.w3schools.com/php/php_mysql_intro.asp#gsc.tab=0



Ok Mikkel, det virker heller ikke vanskeligt for mig selve PHP/MySQL delen. Jeg forstår godt programmering og databaser fra et logisk synspunkt og har også programmeret VBA engang så det er syntax som skal læres primært. Men lige præcis når der skal kombineres html/javascript/php/mysql og måske også Wordpress så tænker jeg det bliver for meget. Havde det bare været PHP og MySQL så tror jeg egentlig jeg kunne klare det på et par aftener.



Undskyld, læste måske dit spørgsmål lidt forkert. Troede brugeren også skulle kunne redigere dataen i tabellen. I det at du kun skal bruge en filtrering, så burde der faktisk kunne laves et relativt simpelt javascript som kan håndtere det.

Er det noget i stil med dette du mangler? Jeg må dog erkende at det ikke nødvendigvis fungerer særlig godt sammen med wordpress. Generelt set, så kræver wordpress(og andre cms) en del viden om selve cms'et for at kunne få et script til at fungere til det.
http://www.datatables.net/

der er nogen fra deres community der har arbejdet på en wordpress implementering. Du kan give det et go hvis det er:
http://datatables.net/forums/discussion/6759/wordpress-integration/p1



t