Tabel bredde

Tags:    html table

Hej kvikke mennesker

Jeg har lavet en tabel med 1 række og 2 celler. Denne tabel har jeg givet bredden 100% . Hver af de 2 celler indeholder en tabel. Jeg har prøvet at definerer både celler eller tabeller med hhv. 33 og 67% bredde, men i begge tilfælde bliver bredden af den 1. celle/tabel afgøres af indholdet; den anden af hvad der der tilbage.

Hvorfor det?




7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv, at oprette en fiddle her, så vi kan se din kode, det er svært, at forstå når du bare skriver det sådan der: http://jsfiddle.net/

Smid det relevate kode ind og tryk save, så får du et link du kan dele.



Indlæg senest redigeret d. 07.04.2013 21:26 af Bruger #17081
det kan du såmænd også, men det er lidt nemmere ( og du skal skrive mindre ) hvis du gør det med div og span elementerne :)



Prøv
Fold kodeboks ind/udCSS kode 




prøv, at oprette en fiddle her, så vi kan se din kode, det er svært, at forstå når du bare skriver det.



Det gør jeg. Og ja, vi snakker en spæd start :-)
Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Fold kodeboks ind/udHTML kode 






@Roar ... jeg kan godt se det er en meget spæd start, den kode du har lavet, hvor har du læst om det henne ? For det er lidt en forældet måde, at gøre det på.



@Dan Tja, bedre småskidt end slet ikke. Jeg har haft en ide og plukket fra w3School.com.
Har du nogle gode råd til hvor jeg kan finde nogle eksempler eller generelt blive klogerer?

Ideen var at bruge kanterne af tabellerne til at lave grænser mellem de 4 felter (navn, foto, årstal og tekst) uden at skulle bruge en billedfil. Ved at lave celler har jeg en ide om, at jeg kunne få årstal og tekster til at stå overfor hinanden, når de bliver hentet fra tabeller (PHP).





Ok, super. Jeg er nu kørende med div og class="xx" og kommet videre til nye problemer (php og mySql).

Jeg siger tusind tak for hjælpen



t