Image upload uden input?

Tags:    html5 asp.net mvc

Hejsa

Jeg er ved at lave en profil-side hvor man selvfølgelig skal kunne uploade sit billede. Har nu lavet der hvor billedet skal vises, og en hover-effekt der viser at hvis du trykker på det billede så kan du uploade et billede.
Hvordan kan jeg så gøre så at når der trykkes på billedet så kommer der en popup til upload af mit billede?

Det skal siges at det skal laves sammen med ASP.NET MVC4 også.

Der skal vel laves en speciel action der kan kaldes fra noget javascript nu det er html5 antager jeg?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan vel lave et file input og gøre det gennemsigtig sådan når man trykker på billede trykker man istedet på inputtet, men det ved brugeren ikke, så noget css burde kunne klare det.



du kan vel lave et file input og gøre det gennemsigtig sådan når man trykker på billede trykker man istedet på inputtet, men det ved brugeren ikke, så noget css burde kunne klare det.

Havde lidt opstartsvanskeligheder, men det hele blev løst til perfektion!

http://code.google.com/p/upload-at-click/

Det viser sig Google's upclick kan aktiveres både ved input, image, div eller hvad du ønsker. Så det viser sig jeg har slet ikke behov for en input-element som skal skjules. Det er virkelig lækkert, men mit problem er at nu er det som om min hover-effekt virker engang imellem. Det giver sådan en "blink" effekt som om den laver hover, for lige efter at fjerne den og så sætte til igen 3-5 gange så snart jeg bevæger min mus henover billedet.

Nogen der har en ide hvorfor det kan være?



Indlæg senest redigeret d. 14.04.2013 23:09 af Bruger #17215

Nogen der har en ide hvorfor det kan være?


desværre ikke, css er ikke lige min stærkeste side



t