Hjælp til at lave en udregner

Tags:    udregner lommeregner excel

Hej derude :)

Er helt ny på området indenfor programmering, så derfor mangler jeg lidt hjælp.

Efter lidt kiggen rundt på nettet, ja så bliver det ikke bedre på nogle måder.

Der er jo så mange sprog at kode i, og vil egentligt gerne lave det så nemt som muligt, det skal dog stadig være fuldt funktionærbar :)

Til sagens kerne:
Jeg er en af de mange personer der er hoppet over på e-ciggen, og blander selv mine væsker.

Jeg ved der findes masser af programmer, men når jeg har skulle regne en totalpris ud på noget, ja så ender jeg ovre i excel alligvel :P

Og så tænkte jeg, at hvis jeg nu kunne lave et program, så skulle denne del være en del af det, samtidig med at den har selve udregneren til væsken, (der har jeg jo et program, men nu når man er igang, kan man vel ligeså godt lave begge dele?)

Hovedprincippet i det er at jeg skal have lavet en lommeregner.

Jeg skal kunne taste nogle tal ind, og så til sidst trykke på udregn, og så skal den komme med svar i forskellige ting (kr, ml osv.)

Er det noget der helt ude på landet?

Jeg har fået fat i Visual Studio 2012 (Lovligt igennem min skole, så kom ikke her med pirateri ;) )

(Ja hvis man nærmest kunne eksportere et excel dokument hvor man kunne gemme forskellige opskrifter (altså med forskellige smage) så det var som et program selvstændigt



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med at lave den i Excel med nogle marco'er. ;)



Visual Studio Express er gratis...så kom ikke her :-)
http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads#d-2012-express



Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, hvad er det konkret du søger hjælp til?

Så vidt jeg kan udlede vil du gerne lave en lommeregner, og til det vil du benytte visual studio, men skal den være lavet til web eller er det et almindeligt desktop program??



Halløj :)

Undskyld at det måske er lidt kryptisk at forstå.

Det skal være som et desktop program, altså en exe hvis man kan side det sådan?

Det program som jeg tænker på, som jeg så vil udvide da jeg mangler nogle funktioner deri er dette:

http://ejuice.breaktru.com/

Jeg vil så lave "faner"
Den første fane skal omhandle indkøb, hvor man skriver antal ml, pris og så regner den det så ud i ml pris.

Næste fane skal så egentligt være ligesom det program jeg har linket til.

Men jeg sad lidt og legede igår, dog kører mit visual studio 2012 ikke som det skal, så prøver lige at afinstallere det og så starte forfra med det.

Jeg så en guide på youtube, med en der lavede en lommeregner i C#, og det så nogenlunde simpelt ud, så tror måske bare det er det jeg skal bruge, og så lidt selv tænkning maybe?

Macroer i excel? Har jeg aldrig leget med

Kunne dog være fedt hvis man lavede mulighed for at gemme opskrifter, ligesom man kan det i ejuicemeup



Indlæg senest redigeret d. 20.04.2013 13:18 af Bruger #17603
t