Koloner med CSS - de sidste detalier

Tags:    css div position

Hej gutter og gutinder

Hovedideen er jeg skal fylde to kolonner (div E og F) med data fra min database. De parvis skal stå overfor hinanden, selvom indholdet ikke fylder lige meget.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Og det virker! Der er bare et par detalier, der ikke fungerer - og jeg ved ikke hvorfor? Jeg har sat et par rammer omkring de enkelte div klasser for at illustrere problemstillingen.

Hvorfor er der højde på div.D, når div.A ikke fylder noget (og det er dét, jeg ønsker)?

Hvorfor er div.C smallere end div.F? Burde de ikke have samme brede?

Hvorfor er div.2 ikke inde i div.1, når <div 1><div 2></div></div>. Div.2 opfører sig basalt set som om den var.

Der er et eller andet i min basale forståelse af div, som ikke er helt på plads endnu, men jeg håber I kan hjælpe mig :-)





Indlæg senest redigeret d. 23.04.2013 10:21 af Bruger #17591
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan ser det her ud ? http://jsfiddle.net/A8ePe/





Du burde helt klart bruge HTML Tables i stedet for div, til at generere tabeller med kolonner og rækker.

Edit: Eller er det et layout du prøver at lave? Kan ikke helt gennemskue det ud fra din kode?



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2013 13:12 af Bruger #16319
det ser umiddelbart ud til, at være et layout, så her vil jeg fraråde Tabels ;)

edit: Eller måske du har ret Rasmus. Tror det er lidt en blanding af data og layout. Jeg ville som du foreslår nok lave data delen i tables og layout delen i divs.



Indlæg senest redigeret d. 23.04.2013 15:13 af Bruger #17081
det ser umiddelbart ud til, at være et layout, så her vil jeg fraråde Tabels ;)

edit: Eller måske du har ret Rasmus. Tror det er lidt en blanding af data og layout. Jeg ville som du foreslår nok lave data delen i tables out layout delen i divs.


Tja.

Layout aspektet af det er, at jeg ønsker en tyk vandret blå linie og en tynd gennemgående lodret (og blå). Og at sted-tid og beskrivelse skal være på linie med hinanden.
Og den sidste del er vel også dataaspektet.

Jeg havde bare fået at vide, at tables var så meget 'last last last year'.



tables er so last year til layout. Men det er dog HELT rigtigt, at anvende det til data (det er det de er der for)



Hvordan ser det her ud ? http://jsfiddle.net/A8ePe/



Det ser rigtig godt ud. Dog stadig lidt brudt lodret blå linie.
Men spændende ændringer; jeg er især glad for beskrivelsen i koden :-)



t