Feedback på min side

Tags:    feedback

Hej udviklere.

Har netop lagt sidste hånd (tror jeg) på et projekt som en kammerat og jeg har forhåbninger om bliver stort.

Vi ved godt at der findes alternativer som f.eks goer-det-selv.dk og kandu.dk men det er niche sider. Vores drejer sig specifikt om de VVS installationer som man selv må klare uden en montør.

http://www.danskvvsforum.dk/

Siden er meget meget simpelt bygget op, vi vil hellere fokusere på indholdet.

Hvad syntes I?

Tager med kyshånd imod ris/ros, eventuelle rettelser. Det er okay at skrive det er grimt, hvis du mener det :)

PS: Siden er meget ny, derfor er der ikke så meget indhold.

På forhånd tak

Mvh. Morten





Indlæg senest redigeret d. 30.04.2013 20:14 af Bruger #17610
Logoet er lidt slut halvfemser/start år tusind skifte agtigt, hvilket jeg ikke syntes så godt om. Men det er nok mere min personlige holdning.

Ellers syntes jeg at designet er fint, fordi det er så simpelt.

Jeg kan ikke se noget billede på jeres opret bruger formular.

I skal nok lægge lidt mere arbejde i at lave nogle mere flotte typografier. skriften bliver meget kedeligt at se på, benyt jeg evt. af lidt flere farver.



Jeg vil gentænke logo'et/banneret.
Hvis det var mig der lavede det ville jeg indarbejde nogle rør, gerne som en del af teksten fx vvs med "vv" som rør.

"Dansk VVS Forum" i blå
Det er ikke et link, men opfører sig som et. Er det meningen?
Den ting forvirrer mig og jeg er ikke bare en dum bruger, så den ville jeg passe på med.
Det samme sker med VVS længere ned på siden?

"Hvordan med det Dansk VVS Forum?"
Er det bare mig eller er der noget helt galt med den sætning?
Placeringen er heller ikke left-alignet på samme måde som VVS spørgsmål er, hvilket ikke passer stilmæssigt fordi den har samme font-style, størrelse etc. og derfor forventeligt placeret samme sted.
Disse små ting skaber symetri i din side og mennesker ser i mønstre, derfor har alle en tendens til at lave ens lige kasser og det kan hjernen godt li. Derfor bør du prøve at lave en stil for dine overskrifter og holde samme stil, placering fordi så kan både brugere bedre finde rundt, men det er også nemmere at fokusere fordi man ikke skal se forskellige steder på siden.

Bulletpoints
Overvej gerne at sætte nogle bulletpoints op med jeres "salgs argumenter" op. Det er hurtigere for besøgende at gennemse, og udseende mæssigt er det mere spiseligt frem for en "tung" (der skal ikke meget mere end en linies tekst til før det kan irritere folk) tekst der skal gennemlæses.

Simpel opbygning
Du siger selv i går efter en simpel opbygning, og må sige SÅDAN!
Fokuser på indholdet det er meget bedre!
Dog hvis i fokuserer på indholdet, så bør i overveje at jeres side skal vise det samme og få brugeren til at fokusere på indholdet.
Det kan gøres med kasser, eller andre forskellige markeringer i selve det indhold der er vigtigt.
Fx denne tekst:
"Bliv gratis medlem af Dansk VVS forum"
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Jeg ville lave det om til:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Både sådan kan du gøre man fokuserer mere på det, men også at det ikke er hele linien der er et link, hvilket er for mig en rigtigt dårlig løsning.

Ellers prøv at få mere fokus på selve indholdet som spørgsmåls overskrifer, at man kan blive bruger og jeres salgs argumenter ved struktur, farver, hover-effekter, placeringer - alt sammen med gennemgående tema i farver, stil, som er simpelt og pænt.

Tema
Jeres blå er rigtigt god, og det samme er logo'et på første side. Brug det eventuelt som noget i topbanner.
Prøv at skab jer et rigtigt tema i siderne, med strukturen og 2-3 gennemgående farver.
Fx jeres blå, en lysere blå og sort.
Eller jeres blå, grå, hvid.

I skal lege med fonts, background-color, font-weight, size i fonts, borders på ting, streger og linier.
Et tema der er gennemgående, og meget simple fonts og farver der passer sammen kan være så lækkert!
Så arbejd lidt videre med det, for som i netop selv gerne vil have kan det netop skabe enormt meget fokus på sidernes indhold.

Kontakt
Under betingelser kan man finde Kontakt, men synes den er gemt meget langt væk. Er det meningen? Eventuelt overvej at få den mere synligt på alle sider?

"Hej 95.166.80.22"
Testdata? Meget dårligt at have noget uforstående for brugerne, og som ikke skal bruges til noget.



Indlæg senest redigeret d. 30.04.2013 22:16 af Bruger #17215
Hej.

Martin: Åh ja havde glemt at uploade typografien og slå imagemagic til. Beklager logoet, er ikke den store grafiske haj - men vi vil nok gerne give en smule penge eller øl for et nyt? :)

csharper: Superlækkert feedback, kan virkelig godt lide dig når du ligger så meget tid og arbejde i et feedback.
Beklager logoet, er ikke den store grafiske haj - men vi vil nok gerne give en smule penge eller øl for et nyt? :)

Banner: Jeg eller min kammerat er desværre ikke særlig gode til grafik, jeg er nok det bedste bud - selvom min evne stadig er tilbage i 80'erne.

Dansk VVS forum i blåt: Ja det er fandme ret uheldigt, den bliver nok lavet som rød uden underline - men det er jo a title="" .. Det er primært til søgemaskinerne, jeg ved ikke om jeg har misforstået noget.

Hvordan med det Dansk VVS forum: Jaeh den er lidt gal, vi skulle måske bare skrive noget helt andet - f.eks: Som medlem af Dansk VVS forum kan du; også de bullets du snakker om.
(eller "Ved at blive medlem af .. kan du .. ") .. Den skal jeg nok tænke lidt længere over.

Tema generelt: Ja vi vil fokusere på indholdet, men kan godt se hvad du mener. Det kan blive lidt for trivielt i længden.

Kontakt: Ja det er egenlig meningen, idet vi ikke giver support via mail - som så mange måske tror, ligesom der intet tlf nr er.
Vi vil selvfølgelig tage det til eftertanke, men er det virkelig nødvendigt at fokusere på kontakt formularen? Jeg ved ikke.

Hej xx.xx.xx:
Tjaeh det er sådan set din ip-adresse, men jeg kan da godt se at det er ret uheldigt skrevet eller markeret. Måske skulle man flytte den under vores copyright (i midten) med noget mere "sløret" tekst.
Men når man er logget ind, forsvinder den og erstattes af xx medlemmer online tekst.
Man kunne måske bare skrive "Din ip-adresse: xx" fremfor nuværende "Hej xx", den er værd at tage med i overvejelsen

Alt i alt. SUPER feedback fra Martin, men så sandelig også fra csharper. Superlækkert. Jeg vil arbejde på mange af ovenstående punkter imorgen (fridag).

Tak for det!

Mvh. Morten

PS: Ja imagemagic, manglende typografi og forkert DNS .. børnesygdomme som jeg dog ikke havde forventet (eller tjekket, fejl fra min side).



Indlæg senest redigeret d. 30.04.2013 23:35 af Bruger #17610
jeg læste kun lige de 2 første betingelser, vil det sige at hvis man ændrer sin email adresse - så kan man ikke længere være medlem ?



jeg læste kun lige de 2 første betingelser, vil det sige at hvis man ændrer sin email adresse - så kan man ikke længere være medlem ?
Jow så må man enten kontakte os med henblik på at skifte den eller oprette en ny brugerkonto, eller køre videre som om intet er sket, så kan man bare ikke bruge "glemt kodeord" funktionen.

Men hvor tit/ofte skifter folk deres e-mail adresser?

Jeg selv har et par stykker, en privat og et par stykker til nettets oprettelser og lidt til spam skrammel - men jeg er også en "unormal" bruger, modsat almindelige som kun har én e-mail adresse.

PS: Det kan være at vi laver skift e-mail adresse funktion på et tidspunkt, men det bliver først i version 2-3 stykker (tror jeg)



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 22:22 af Bruger #17610
Det er fint at du sætter nogle betingelser for dine medlemmer af forummet. Men omvendt kan du også skræmme folk væk før de overhovedet bliver medlem. Et forum kan være svært at starte op, og kan være længe om at køre stabilt, og vil først gøre det når du har tilpas mange medlemmer.

Det gør ikke noget at man ikke fastsætter rammerne til at starte med, det kan man gøre senere. Rammerne er nogle du f.eks. sætter når du og dine administratorer tager stilling til om et indlæg går over "stregen". Ligeledes overtræder folk reglerne flere gang i streg, kaster du medlemmer bort fra dit forum. I princippet spænder du jo så også ben for dig selv - da forummet først er stabilt når der er nok medlemmer til det. :)

Spamparagrafen synes at være lidt overflødig. Det er fint at skrive folk ikke må spamme. Men det er noget du kan stoppe vha. programmering, ikke ved at nedsætte en regel omkring det. Husk der også findes bots, der kan spamme. :o)



Det er fint at du sætter nogle betingelser for dine medlemmer af forummet. Men omvendt kan du også skræmme folk væk før de overhovedet bliver medlem. Et forum kan være svært at starte op, og kan være længe om at køre stabilt, og vil først gøre det når du har tilpas mange medlemmer.

Det gør ikke noget at man ikke fastsætter rammerne til at starte med, det kan man gøre senere. Rammerne er nogle du f.eks. sætter når du og dine administratorer tager stilling til om et indlæg går over "stregen". Ligeledes overtræder folk reglerne flere gang i streg, kaster du medlemmer bort fra dit forum. I princippet spænder du jo så også ben for dig selv - da forummet først er stabilt når der er nok medlemmer til det. :)

Spamparagrafen synes at være lidt overflødig. Det er fint at skrive folk ikke må spamme. Men det er noget du kan stoppe vha. programmering, ikke ved at nedsætte en regel omkring det. Husk der også findes bots, der kan spamme. :o)


Anbefaler du så at jeg fjerner betingelserne for brug af forummet indtil der er tilpas nok brugere og/eller aktivitet på forummet?

Grunden til at jeg skriver det mht. spam er fordi vi tidligere har haft et kæmpe problem med spambotter som opretter sig kun for at poste links (bla. torrents skrammel). Jeg har forsøgt at afhjælpe problemet bla. ved oprettelsen hvor man skal udfylde to spamsikringer, en hvor et regnestykke resultat skal skrives med danske bogstaver - det må da for søren give lidt afstand fra spambotterne.
Endvidere køres der tid/indlæg check, så hvis nu man opretter to tråde i træk eller kommentarer så skal man vente.

Spam er generelt et kæmpe problem, nok fordi vi lå på et .eu domæne som start hvilket (for mig at se) var en stor fejltagelse og derefter var så dumme at oprette et phpbb forum.

Udfra hvad jeg kan se i statistikkerne, har vores større spamsikring faktisk givet positivt resultat samtidigt med at almindelige mennesker sagtens kan oprette sig uden problemer.



Indlæg senest redigeret d. 05.05.2013 09:43 af Bruger #17610
Grunden til at jeg skriver det mht. spam er fordi vi tidligere har haft et kæmpe problem med spambotter som opretter sig kun for at poste links (bla. torrents skrammel).


Hvordan kan du afhjælpe det, ved at skrive en regel om spam? :o)

Det er fint med dine spamblokader.

Jeg kan ikke anbefale dig at fjerne det du har skrevet, men jeg kan anbefale dig at være mindre restriktiv over for dine kommende medlemmer, indtil du har nok medlemmer at grundlaget ikke forsvinder, når du f.eks. udelukker medlemmer.



t