HTTP authentication

Tags:    authenticate php http localhost zend

Hej udviklere!
Jeg må igen ty til jeres evner inden for programmering

Jeg er i gang med at læse en bog om PHP, MySQL, Javascript og CSS.
Jeg er stødt på et eksempel hvor man bruger HTTP authentication. Programmet består i at der kommer en prompt box som spørger efter brugernavn og adgangskode. Denne box kommer bare igen og igen, på trods af det rigtige er indtastet.
Grunden til dette kan være noget med at der er begrænset adgang da du kører en localhost, og er derfor mere udsat for angreb. Hvordan får man nedestående script til at virke?

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg håber I kan hjælpe, på forhånd tak.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det her virker fint for mig:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Prøv at udskrive hvad brugernavn og password scriptet får.



Jeg får igen det samme problem med den kode du har skrevet der.

Jeg bruger Zend Server Develop edition, som er freeware.

Hvad mener du med at udskrive?

Jeg har læst noget med ServerAPI ikke skal være cgi/fcgi. Har ikke kunne finde et endegyldigt svar.

Nedenstående er en tekst fra bogen jeg læser fra:

Fold kodeboks ind/udKode 


Og dette er info om min Zend local server:

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 08:24 af Bruger #17068
Jeg mener:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Hm, det virker stadig ikke. Der bliver ved med at komme en prompt box op. Så vidt jeg forstår, så skal der ændres i indstillingerne så jeg får "lov" til mere. Med andre ord, min computer er for beskyttende i dette filfælde.. men ellers tak for svar Robert Larsen.



Det burde virke. Hvad bliver der skrevet ud?



Jeg har ikke så meget erfaring inden for programmering, så du må lige fortælle mig hvad du mener når du siger "hvad bliver der skrevet ud?".



Han mener dit output. Hvad kommer der på skærmen efter du har testet koden.



http://s23.postimg.org/bycq9vswr/Capture.png

Det er hvad jeg grafisk får af output. Jeg har indtastet 'admin' i brugernavn og 'letmein' i password. Når jeg har gjort dette og trykket enter, popper den frem igen med tomme felter. Så kan jeg udfylde dem igen, bare for at den popper frem igen.



Den her linje i den sidste kode, jeg sendte:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


...udskriver det brugernavn og password, som du sendte.
Det burde du kunne se, hvis du trykker på "Annuler" anden gang der bliver bedt om password...altså efter at du én gang har skrevet brugernavn og password og trykket på OK.



t