onclick billede ændrer sig ikke tilbage!

Tags:    html javascript java

Fatter ikke hvorfor dette stykke kode ikke virker. Jeg kan få billedet til at ændre sig fra sit udgangspunkt (altså fra billede A til B), men ikke til at ændre tilbage igen...

Hvor i min kode opstår fejlen?

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det er nu korrekt nok, dog bruger man 2x= for at sammenligne, altså 1==1 = true, ellers vil du bare sætte den, altså vil den altid være true = "afgang.png"

@Dan > fordi det er onclick :)




Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 14:35 af Bruger #5789
Det er jo fordi du ikke fortæller den at den skal ændre sig tilbage igen?

Du fortæller den at hvis "tilaf" er = "tilgang" skal den skifte "tilaf" til "afgang". Og ikke den anden vej rundt.
Du kunne lave en elseif.

Kan anbefale dig du kigger på jQuery "toggleClass" http://api.jquery.com/toggleClass/
Hvor du simpelt opretter de klasser i css med de to billeder i og kalder jQuery funktionen på elementet.

BTW. Java og Javascript er to hvidt forskellige ting!



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 14:07 af Bruger #16742
hvorfor bruge javascript til det ... når css har :hover ?



Hmn så brug :active :D



virker den på billeder ?



Ja :)



nå anywho ville det nok være svært at skifte billede vha :active klassen når man klikker på billedet, desuden ville jeg også, personligt, vælge at lave det med javascript når vi taler events.

Mikkel >> kom du i mål ?



Indlæg senest redigeret d. 03.05.2013 17:09 af Bruger #5789
@DAN: Jeg vil ikke have at det skal virke på hover, men på click, da jeg senere vil have at en anden handling skal foregå på baggrund af hvilket billede der er aktivt.

@Jokke: Hvis jeg sætter min "if" til at være ==, så skifter den overhovedet ikke hen til "afgang"-billedet. Meget sært... Men har prøvet!





Det kan være fordi din browser omdanner src-attributten til en absolut URL. Har du testet dette?

Forslag til løsninger:
Fold kodeboks ind/udKode 




Vi har besluttet at lave en anden løsning. Der er noget galt med Tomcat på den server vi bruger, så vi kan ikke komme til at teste "live". Det vil kræve for mange ressourcer for os at få denne ene lille ting til at virke.

Men tak for jeres hjælp! Jeg gemmer koden til brug en anden god gang :)



t