Kode fra dynamisk opbygget kontrol

Tags:    asp.net

Hejsa

Hvis jeg laver en ASP.NET Webform tabel jeg selv opbygger i backenden og gerne vil have den kode det ender med at være.
Er det så muligt og hvordan gøres det lige?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt -16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Man kan som du selv siger Render controllen til et objekt istedet for at outputte det på siden, evt. en String.
Her er en Metode som kan modtage et Control og returnere HTML'en som en string.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 07.05.2013 15:58 af Bruger #16319
@Pascal
Jeg kunne ikke helt se hvordan jeg fik noget som helst kode ud.
Hvis jeg laver en table control, og samtidigt vil kunne få det html det skal ende med at blive puttet ud på siden hvordan gør jeg så det.

Så jeg kan putte min kontrol ud på siden som viser tablen på siden, og så samtidigt vise den kode der er genereret i en anden kontrol.

P.S. At sende dig til en lmgtfy-adresse er ikke alene provokerende og arrogant, men også utroligt dårlig hjælp. Går ikke herind for at få hjælp for at blive sendt væk igen uden at få noget brugbar hjælp.
Eventuelt se på hvor god stil andre udviklere herinde har med at HJÆLPE folk. Du behøver ikke forsøge at hjælpe mig mere tak.

Til jer andre, kan det være jeg kan kalde noget render på controllen og så få noget kode ud den vej?



Indlæg senest redigeret d. 07.05.2013 14:59 af Bruger #17215
Hey Csharper

du kan prøve at kigge på Placeholder kontrolleren det er nok i den retning du skal vil jeg tro :-) http://msdn.microsoft.com/en-us/library/as54k8b6(v=vs.71).aspx


håber det hjælper


Mvh.


Mikkel



Hej csharper,

Alt efter dine brugscenarier, så kan det være du kan nøjes med at lave en tabel i ren html og så benytte dig af en repeater til at genere rows. Fordellen er du får den komplette kontrol over din tabel. En ulempe er at du selvfølge får en frontend som skal flyttes med hvis den skal bruges over flere projekter.

Eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 


Det skal siges det er ret hurtigt at generere en tabel på denne måde. Min erfaring siger det er hurtigere end at udviklere en direkte komponent der skal være generisk.

Håber det kan bruges.



Indlæg senest redigeret d. 07.05.2013 18:40 af Bruger #6559
@Rasmus

Tak det var faktisk samme løsning jeg selv endte med at bruge og finde :)
Det er fordi jeg gerne vil kunne se hvad der kommer ud step by step, hvor xslt kan blive lidt mere forvirrende når du har gentagende skabeloner og meget store indviklede data.
Derfor ville jeg måske opbygge det i en kontrol selv så jeg kunne se data, og så bruge RenderControl til at vise koden.

Tak for hjælpen :)



Ja, det er muligt :)

Tjek her: http://bit.ly/ZDPBaP



t