php, ajax autoload

Tags:    php ajax

Hej alle sammen ville bare lige spørge hvordan jeg kan få denne kode til at blive automatisk opdateret vis der bliver oprettet en ny bruger i databasen.

kode
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du flytter din php kode til en anden fil, så du bare har:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Herfra kan du lave noget Ajax/Javascript, som loader resultatet af din php-fil. Dette bruges sammen med en timer, til at opdatere f.x. hvert 10 sek.

Google: Ajax timed refresh



Tusind tak nu kan jeg få lavet en autocounter :D.



Hej Mathias!.


Hvad jeg kan forstå på dit indlæg, så handler det ik så meget om en timer den skal gøre det efter, men dynamisk KUN når der kommer en ny bruger..

Måden jeg ville løse det på, var at i toppen af dit dokument, lave en query der tjekker hvor mange brugere der er, og derefter ha en jquery setInterval function, til at køre og hvor den sender en ajax request, og modtager antallet af brugere, og hvis det tal stemmer over ens med antallet der blev sat i starten da siden blev loaded ind, så skal den intet gøre, ellers (hvis talene ikke stemmer over ens) loade data'en ind igen :)

alfa omega, det vil give det samme som Stefan's metode. bortset fra det vil være meget mere resurse besparende hvis den kun skal håndtere en bool (true/false) istedet for at håndtere alle data'er igen og igen.. ;)



t