Metode med parameter spørgsmål

Tags:    java

Hej,

Har lidt problemer med forståelsen af metoder med parameter (altså værdier inde i parameterlisten)

Spørgsmålet er nok mere et basic spørgsmål jeg skal have bekræftet.

Er igang med et matadorprojekt, så koden jeg viser er taget fra dette projekt :)

Eksempel: (meget lille udklip fra projektet)

public int landOnField(Spiller spiller, int position, Boun boun, int playerNr, Felt[] f) // Når spilleren lander på et felt.
{
if(ejet) // Hvis feltet er ejet.
{
HvisEjet(spiller, boun, f); // metode der køre hvis feltet er ejet.
}
else IkkeEjet(spiller, boun); // metode der køre hvis feltet ikke er ejet.

return(position);
}
private void HvisEjet(Spiller spiller, Boun boun, Felt[] f)
{

Hvis vi nu tager et kig på "HvisEjet" metoden der har parameterværdierne spiller, boun, f.

Kan jeg så godt sige det er en metode i java, hvor den får noget information fra parameterlisten, som bruges netop i den metode? er det sådan det skal forstås? at det er variabelværdier den bruger?


Håber en kan rette tråden ud :)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mikkel,

En metode modtager forskellige parameter, enten i form af primitive typer eller objekter. I dit tilfælde i din metode HvisEjet har du en metode der modtager 3 forskellige parameter alle er af typen object. Så hvis du med "variabelværdier" tænker på at den modtager, de parameter som du kalder den med, så har du ret :)

Hvis du er interesseret i at lære lidt mere omkring basis i metoder i java, kan du se denne video: http://youtu.be/VQCosVPe67Y



t