CSS3 Hjælp - Active osv

Tags:    css3

Hej udviklere, jeg har brug for lidt hjælp og håber i kan hjælpe mig :)

Jeg skal lave sådan en sort box, hvor så at når musen føres over boxen eller rammen, så bliver boxen til et billede og den er så aktiv hele tiden indtil man selvfølgelig skifter side, men hvordan gør man det?
Billedet skal have et slags ease out så der går et par sekunder før den er et helt billede igen :)

Planen var at lave det i en js slider, men håber at nogen kan hjælpe :)

Min slider er bare en simpel div der er stylet med css og js selvfølgelig så kan nemt implementere ting og tags i den.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil have en blivende effekt på din box så er jeg ikke sikker på css kan hjælpe dig.
En hover-effekt virker kun så længe du peger på den, så hvis den skal forblive et billede efter man har musen over boxen så skal du nok have gang i noget javascript.

Med CSS3 kan du lave ease ind og out ved en hover effekt, men den vil kun virke så længe du har musen over det element, og gå tilbage til "oprindelig state" (altså det inden billedet) når du fjerner den og den ikke længere er i hover.



Øv :) er det så muligt at bruge js inde i min js slider? Ønsker ikke at min side skal være for tung med alt det java



@Morten
"Java is in JavaScript what Car is in Carpet"

Java og javascript har ikke noget med hinanden at gøre, så du har ikke java på din side, og javascript er meget let på en side så længe du ikke laver dårlig kode (så kan alting blive langsomt).

Du vil højest sandsynligvis kunne lave det med det derinde ja, men vi får nok brug for lidt kode for at kunne hjælpe dig.
Har aldrig været særlig god til at gætte hvordan noget omtalt kode ser ud :)



Øv :) er det så muligt at bruge js inde i min js slider? Ønsker ikke at min side skal være for tung med alt det java


Som csharper og skriver har java intet at gøre med Javascript, og javascript er også ved at være mere eller mindre uundgåligt ikke at skulle bruge på en morderne hjemmeside.



Mente også javascript sorry. java eller javascript. I ved hvad jeg taler om når det er website :)

Men hvordan laver man så hoveren, hvis musen bare skal være over?




Mente også javascript sorry. java eller javascript. I ved hvad jeg taler om når det er website :)

Men hvordan laver man så hoveren, hvis musen bare skal være over?


Du laver følgende:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Så ved musen over (hover) så skifter din css-klasse til denne state :)
Stien til billedet er relativ til hvor din side ligger. Sig til hvis du ikke forstår denne del.



Indlæg senest redigeret d. 14.05.2013 19:09 af Bruger #17215
t