Lave et source code input felt

Tags:    php html

<< < 12 > >>
Hej, jeg er i gang med at lave en hjemmeside med et admin model hvor der er en del inputfelter.
Er der en måde jeg kan lave et af disse felter om så den kun kan modtage source kode og ikke være et almindeligt wysiwyg tekstfelt.

Lige nu skriver jeg dette kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men så bliver det bare et almindeligt tekst felt, men er der ikke en måde at få det til at være et source code felt istedet for?

Jeg håber i forstår hvad jeg mener og kan hjælpe.

Tak



12 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Forstår ikke helt hvad du mener med "source code" felt. Du kan lave et "textarea" felt der understøtter multiline tekst.

CKEditor

Patrick



Indlæg senest redigeret d. 22.05.2013 11:58 af Bruger #16742
Ja, ok, og som man kan se på CKEditoren, kan man klikke på en knap som hedder "source" så man kan indsætte source kode der som almindeligt html for eksempel.

Er det muligt at lave et tekstarea felt, som kun har den funktion så man kan indtaste source kode.
Så for eksempel hvis man laver tagget <br> så laver den break, men den skriver ikke <br> på selve frontenden.

Forstår du hvad jeg mener nu?

Tak



htmlspecialchars($string);



Tak, men hvor er det i koden jeg skal indsætte denne kodestump.
Jeg har prøvet at rykke lidt rundt på det, men det virker ikke, gør sikkert et eller andet forkert.

Nu ser koden for feltet sådan ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Havde også prøvet at sætte det inden i selve koden, men det virkede heller ikke.

Håber du kan hjælpe.

Tak



Tak, men hvor er det i koden jeg skal indsætte denne kodestump.
Jeg har prøvet at rykke lidt rundt på det, men det virker ikke, gør sikkert et eller andet forkert.

Nu ser koden for feltet sådan ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Havde også prøvet at sætte det inden i selve koden, men det virkede heller ikke.

Håber du kan hjælpe.

Tak


Der gav du mig lige et smil på læben.

Han jo givet dig functionen til at gøre det htmlspecialchars($string); Det betyder at du skal inputte en string i functionen og ikke bare indsætte det :)

Sådan her
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Nåå ja ok :)

Jeg prøvede at indsætte det sådan, men det virker stadig ikke :(
Nu ser koden sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du prøver..

strip_tags($string);

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Alternativt skal du enten ud i noget highlight_string, http://www.php.net/manual/en/function.highlight-string.php eller benytte regulære udtryk til at matche eksempelvis (ASCII) & amp; -> &, men det bliver noget knald.

Kommer selvfølgelig an på hvordan din $map ser ud og hvordan du "fylder" den. Kan du vise os lidt mere kode, specielt hvad $map indeholder.



Indlæg senest redigeret d. 23.05.2013 04:46 af Bruger #17610
Hej,

Ja, jeg forsøger lige at kopiere alle de kodestumper ind jeg har om min map.

Det er i bund og grund vil have er at man fra admin modulet skal kunne embedde et google map med den kode man får når man er på google map når man skal ebedde den på sin hjemmeside.

Det der sker nu, er at man kopiere den source kode ind i feltet i admin modulet, og bliver det lagt op i databasen i et felt som hedder map.

Derefter bliver det som ligger i feltet map hentet ned på frontend siden hvor mappet skal indsættes.

Er det måske noget i koden på frontend som jeg skal ændre, hvordan den henter source kode ned fra databsen, fordi nu henter den det sikkert bare ned som almindelig tekst. Ved ikke om jeg måske skal gøre noget før det bliver lagt op i db eller når det bliver hevet ned på siden.

Her er de forskellige kodestumper:

admin/controller/catalog/product.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


admin/model/catalog/product.php

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


admin/view/template/catalog/product_form.tpl

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


catalog/view/theme/pav_bikestore/template/product/product.tpl

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


catalog/controller/product/product.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Fold kodeboks ind/udPHP kode 


catalog/model/catalog/product.php

Fold kodeboks ind/udSQL kode 



Jeg håber det hjalp lidt.

Tak





Har ikke særlig meget styr på MVC, men..

Før du ligger det op på din SQL server, så escaper du jo sikkert sjove underlige tegn, som f.eks <>. Jeg kan se du bruger en escape() funktion, hvad den indeholder er dog uvist.

Derefter bliver det som ligger i feltet map hentet ned på frontend siden hvor mappet skal indsættes.

.. Og du vil gerne have rå kode ud på frontend, fremfor map køres i html?

Hvis du gerne vil have det ud uden at html køres, skal du bruge strip_tags() på dit output/udtræk.




Indlæg senest redigeret d. 24.05.2013 07:07 af Bruger #17610
Ja, jeg vil have at koden som bliver lagt ind på frontend, bliver eksekveret som html kode, så mappet bliver vist på frontend.

Jeg skal som sådan ikke strippe koden for HTML, tværtimod, jeg skal bruge den HTML kode som bliver lagt op i databasen til at eksekvere noget på frontend siden.

Jeg håber du forstår.

Jeg tror jeg skal lave noget om i denne kode, som jo får det ud på frontend siden:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Kan jeg få den til at opfatte teksten som html når den bliver lagt ind på siden?

Tak



Indlæg senest redigeret d. 28.05.2013 13:26 af Bruger #14317
<< < 12 > >>
t