Ændre div-højde med textarea

Tags:    programmering css html

Hej Udviklere

Hvis jeg på mit website har lavet en "textarea", så trækker jeg boksen ned til at blive højere (funktionen nede i højre hjørne).

Lad os nu sige at der er en indholds-div med textarea boksen inden i. Hvordan gør man nu, så indholds-diven ændrer højde alt efter om brugeren hiver op eller ned i textarea-boksen.
Jeg har også brug for det hvis nu en bruger laver en kommentar på siden. Hvordan gør man så, såleds at kommentaren bare kommer ind i indholds-diven der så bliver højere i stedet for at overstige div'en?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det skulle din html gerne selv gøre.
Dit text-area skal jo gerne være indeni i din div, og når denne ændrer størrelse vil den omkringliggende div også gøre det.
Hvis du har brugt float på dit text-area vil det ikke, til information.

Har lavet et lille eksempel der viser det. Den røde prikkede linie er div'en udenom, og du har dit textarea indeni den.
Hvis du trækker i textarea'et vil du se at den border udenom følger med fordi det er indholdet der bestemmer størrelsen på din div.
Du kan eventuelt sætte en min-height/max-height, min-width/max-height på enten din div eller text area.
Fordelen ved at gøre det på dit textarea er at uanset hvad vil din div følge med, hvor ved div'en skal du sikre dig dit indhold ikke går ud over denne størrelse.

http://jsfiddle.net/K47f9/



Indlæg senest redigeret d. 23.05.2013 13:29 af Bruger #17215
man kan godt få det til, at virke med float. Man skal bare være opmærksom på, at når man bruger floats, så tager det elementet ud af det normale flow på siden.

Det er også derfor, at man ser elementer kollapse hvis de indeholder float elementer. Man ser det tit i forbindelse med menuer opbygget med UL og LI elementer.

Løsningen er, at bruge et såkaldt clearfix. Der sørger for, at parent elementet stadig omslutter de float'ede elementer.

Eksempel: http://jsfiddle.net/aTZ5f/



t