Udvid div

Tags:    html css

Hej Udviklere

Jeg skrev et spørgsmål igår men eftersom ingen svar kom, går jeg ud fra at formuleringen er lidt dårlig.

Mit problem er:

Hvordan sætter man højden på en div så den tilpasser sig efter indholdet inden i diven? F.eks. hvis man laver en textarea. Hvis jeg nu trækker den nedad går den ud over diven og ud i baggrunden. Men hvordan gør man så diven automatisk følger med i højden? Altså diven skal have en minimum højde og så derefter ændre sig alt efter om indholdet fylder mere og mere...



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Umiddelbart er det den måde DIVs opfører sig normalt, at de tilpasser sig efter højden på indholdet. Jeg gør normalt det, at jeg ikke giver DIVs en højde, men lader indholdet bestemme højden. Så er det helt uden om det problem. Skal DIV'en dog have en minimumshøjde kan du bruger CSS:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Indlæg senest redigeret d. 23.05.2013 14:15 af Bruger #17081
Din div vil altid udvide sig i forhold til det indhold du allerede har i den (medmindre du har brugt float, da det går udenfor den "normale" rendering og opførsel).

Så hvis dit indhold (textarea) udvider sig vil din div den er placeret indeni også gøre det.

Har lavet et lille eksempel der viser det. Den røde prikkede linie er div'en udenom, og du har dit textarea indeni den.
Hvis du trækker i textarea'et vil du se at den border udenom følger med fordi det er indholdet der bestemmer størrelsen på din div.
Du kan eventuelt sætte en min-height/max-height, min-width/max-height på enten din div eller text area.
Fordelen ved at gøre det på dit textarea er at uanset hvad vil din div følge med, hvor ved div'en skal du sikre dig dit indhold ikke går ud over denne størrelse.

http://jsfiddle.net/K47f9/



t