Unity3D - programmering i c# hvordan kommer jeg igang ?

Tags:    unity3d c#

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har for noget tid siden installeret Unity og forsøgt at lære, at lave små scripts i c#, men det går bare ikke særligt godt, da jeg ikke føler at jeg har det fornødne fundament at stå på omkring forståelsen af c# - ja, jeg er vist en rigtig über c# noob !

Jeg har set mange tutorials på YouTube og læst side op og side ned om c# scripting, men lige lidt hjælper det, da jeg ikke kan omsætte det jeg ser og læser til noget brugbart når jeg selv skal igang.

Det er den ene side af problemet, den anden er, at når jeg så endelig kommer igang, så er jeg simpelthen hunderæd for, at lave en fejl, da de kompilerings fejlmeddelelser jeg uvægerligt får, ikke siger mig noget som helst ! - jeg har været rundt og kigge på nettet for, at se om jeg kunne finde ud af hvad fejlmeddelelserne betyder - sådan in plain english, men har ikke været særligt heldig.

Så er der også lige problemet med at forstå eksemplerne i Unitys Scripting Reference, men dem synes jeg er skrevet så kryptisk, at jeg heller ikke rigtig forstår dem - det ville virkelig hjælpe hvis de havde en Scripting reference for Dummies. (at jeg ikke forstår dem skyldes selvfølgelig mit manglende fundament !)

Det jeg dog forstår er:

- Variabler: jeg ved at de holder på værdier og at disse kan manipuleres
- if(){} statements: om noget er true eller false
- for() løkker: tæller op (++) eller ned (--) og hopper ud af lykken når værdien true.

Jeg har være rundt på nettet og søge efter kurser, men der er ikke rigtig noget, som omhandler Unity og C# scripting - ja, jeg har faktisk være så "desperat", at jeg også har kigget efter om det var muligt at hyre en privatlærer, som kunne lave et mini kursus, så jeg ligesom kan få "hul på bylden" !

Så, hvad mener I ? - ska' jeg bare erkende, at C# ikke er for alle og nogle af os simpelthen er for dumme til at lære det eller skal jeg bare klø på og accepterer, at jeg oplever nederlag og frustration 98 gange ud af 100 når jeg prøver at kode i c# !










11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Henrik
Det er her det er vigtigt i dine forsøg at du fortsætter tilpas længe til du bliver udfordret, for det er her du når et punkt hvor du støder i problemer og det er netop dem du skal langsomt lære mere og mere af.
Fordelen ved små projekter er at enten kan du selv løse dem (oftest), eller komme til os herinde og vi kan hjælpe dig videre så forstår og lærer af problemet.
Sådan vil du langsomt opbygge din kendskab og erfaring til C# og generel systemudvikling.



<< < 12 > >>
t