CSS3 modalbox virker ikke i IE?

Tags:    css3

Hey guys.

Jeg har kodet på en "popup box" altså en på selve siden, ikke et nyt vindue. Efter at have brugt utallige timer på dette og fundet en rigtig rigtig god løsning, så opdager jeg at det ikke virker i Internet Explorer, selvfølgelig er det internet explorer.

I får lige lidt kode i form af en jsFiddle:
http://jsfiddle.net/4Kjb3/

På forhånd tak for hjælpen :)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 30 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ahh ja okay, skulle lige forstå koden ordenligt.
Du bruger :target det er CSS
Nok derfor IE8 og under ikke understøtter det.

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/:target
* Næsten helt nede i bunden af linket er det en tabel der viser hvad der understøttes.



Indlæg senest redigeret d. 11.06.2013 08:57 af Bruger #16838
Tidligere version af IE forstår ikke transition og rgba



Hvilken version af IE? Det burde gerne virke i ie10. Men Ie8 forstår ingen css3. Ie9 forstår ganske få css3 ting. Ie10 forstår egentlig de fleste.



Indlæg senest redigeret d. 10.06.2013 17:53 af Bruger #17081
Findes der ikke et fix til dette?
bruger IE 10, der kan jeg ikke trykke i input boxe indeni Modalboxen, det er faktisk mit primære problem lige nu :)


Lige en note <font> taget eksitere ikke i HTML5. Det kunne evt. være et problem. Style dit h2 tag i stedet eller brug en <span> (inden i din h2)



Har du ikke noget tilhørende javascript?



Findes der ikke et fix til dette?
bruger IE 10, der kan jeg ikke trykke i input boxe indeni Modalboxen, det er faktisk mit primære problem lige nu :)



Overhovedet ikke, den kører helt uden.



Noget helt andet er at dit link egentlig er clickable selvom opacity er 0.
Det er kun fordi du har pointer-event sat til none, at du kan klikke på andet end boksen.

Jeg vil anbefale at IKKE bruge CSS3 til at lave funktionelle ting, som f.eks. at vise en modalboks.
Derimod vil jeg anbefale dig at bruge jQuery til at lave det.



Igen tak :)



t