Kun hente dele ud af databasen!

Tags:    database mysql hent info

Hej,

Jeg har en simpel database bygget op i MySQL som jeg bruger til at gemme forskellig info i.

Mit spørgsmål er hvis jeg har en kolonne i databasen der hedder "teams" i den kolonne er der hold 1, hold 2, hold 3, hold 4, osv....

er det så muligt via et link at hente alt info ud under de felter der har hold 3 i sig i kolonnen teams.

Dvs. de personer der er på hold 3, deres data bliver hentet ud fordi php koden kalder alle informationer ud hvor teksten "hold 3" indgår i.

Eksempel:
I dag henter jeg alle informationer ud på engang med koden (alle hold kommer op på samme side):

***
$data = mysql_query("SELECT * FROM db_teams ORDER BY hold DESC")
or die(mysql_error());
***

Databasen hedder teams, kolonnen hedder "hold" men jeg skal kun bruge det info der ligger under dem der har "hold 3" i deres informationer - det er alt der skal vises.

Dvs. hvis der er 25 hold i databasen og på hvert hold er der 10 personer. Jeg vil kun hente info på de 10 personer der er på hold 3 via en kode så det kommer til at se sådan ud:

Alt i () er kolonnens navn
(Hold navn) (person navn) (tlf)
Hold 3 Thomas Sørensen 5555555555
Hold 3 jørgen hansen 5555555555
Hold 3 Find Finn 5555555555
Hold 3 Thomas Sørensen 5555555555
Hold 3 Thomas Sørensen 5555555555
Hold 3 Thomas Sørensen 5555555555
Hold 3 Thomas Sørensen 5555555555


JEg forstiller mig man kan skrive noget til koden:
***
$data = mysql_query("SELECT * FROM db_teams ORDER BY hold DESC")
or die(mysql_error());
***
som siger den kun skal vise info fra kolonne "hold" med indholdet "Hold 3"

Er det muligt?




5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Din SQL query skal være noget lignende
Fold kodeboks ind/udSQL kode 



Hvis jeg hjulpet dig, må du meget gerne give karma. I så fald jeg ikke har bedes du skrive i tråden. Tak! :)



Indlæg senest redigeret d. 14.06.2013 13:31 af Bruger #16742
Husk nu at MySQL API udgår med fremtidige versioner af PHP. MySQLi erstatter det gamle API. Som et direkte alternativ kan PDO benyttes.



Har først kunne tjekke det nu - men det virker :)

TAK Patrick



øhhh sort snak for mig :O hvad betyder det for mig? Virker det ikke det jeg så har lavet ovenfor? Hvornår sker dette? Hvad er forskellen og betyder det en masse omkodning?



øhhh sort snak for mig :O hvad betyder det for mig? Virker det ikke det jeg så har lavet ovenfor? Hvornår sker dette? Hvad er forskellen og betyder det en masse omkodning?


Se evt

http://www.php.net/manual/en/function.mysql-result.php

Ja det kan betyde en massing om-kodning.
Din kode vil stadig virke, men der vil være sikkerheds flaws og ikke understøttelse for nye MySQL funktioner.



t