IE bug med scroll til toppen knap

Tags:    jquery php

Hej.

Jeg har et problem med et script på min side, som er lavet i Jquery. Det skulle gerne lave et element, når man har scrollet lidt ned på siden.

Problemet er, at det skal være placeret uden for wrapperen, men det lader til, at der er en fejl på IE. Det virker på min nyhedsside, men det virker ikke på min faq (sos) side.

Det virker fint i Google Chrome, Firefox, Opera og Safari.

Koden til jQuery scriptet:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Links til siderne:
Nyheds side
SOS (FAQ) side

På forhånd tak for hjælpen :).



Indlæg senest redigeret d. 18.06.2013 11:46 af Bruger #14776
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er vel css'en og ikke javascripten.

Et lille trick til dit javascript. lad nu være med, at selecte hvergang. Cache dit jquery objekt.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


du kan faktisk også chain jQuery. og sæt dit css via css frem for javascript.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 





Indlæg senest redigeret d. 18.06.2013 12:05 af Bruger #17081

Det jeg har gjort, er at javascriptet selv generere html koden på siden, så dem der ikke har javascript slået til, ikke vil behøve at skulle loade html elementer ind, som de ikke kan bruge til noget.

Jeg fandt ud af, hvad det egentlige problem med mit script var. Jeg valgte et forkert id i starten af scriptet (skulle have valgt wrapper i stedet for indhold).

Der er dog stadig noget der genere mig lidt. På IE, så når man klikker på vis info og scroller ned i bunden af siden, hvorefter man så klikker på skjul info, så er knappen stadig synlig, selv om den burde være skjult.


Det er flere performance gains i det jeg har lavet. End det du vil spare på, at hente 25 linier css. Husk. Det eksempel jeg har lavet. Der bliver alt HTML stadig lavet af Javascript.





Hos mig virker det både på IE9 og IE10. På din FAQ side, bliver knappen dog placeret lidt mere til højre.



Hos mig virker det både på IE9 og IE10. På din FAQ side, bliver knappen dog placeret lidt mere til højre.


Ja, det var lidt det jeg prøvede at forklare. Det er den IE bug, som jeg mener.



Det er vel css'en og ikke javascripten.

Et lille trick til dit javascript. lad nu være med, at selecte hvergang. Cache dit jquery objekt.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


du kan faktisk også chain jQuery. og sæt dit css via css frem for javascript.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 



Det jeg har gjort, er at javascriptet selv generere html koden på siden, så dem der ikke har javascript slået til, ikke vil behøve at skulle loade html elementer ind, som de ikke kan bruge til noget.

Jeg fandt ud af, hvad det egentlige problem med mit script var. Jeg valgte et forkert id i starten af scriptet (skulle have valgt wrapper i stedet for indhold).

Der er dog stadig noget der genere mig lidt. På IE, så når man klikker på vis info og scroller ned i bunden af siden, hvorefter man så klikker på skjul info, så er knappen stadig synlig, selv om den burde være skjult.

Koden ser nu sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 





Det jeg har gjort, er at javascriptet selv generere html koden på siden, så dem der ikke har javascript slået til, ikke vil behøve at skulle loade html elementer ind, som de ikke kan bruge til noget.

Jeg fandt ud af, hvad det egentlige problem med mit script var. Jeg valgte et forkert id i starten af scriptet (skulle have valgt wrapper i stedet for indhold).

Der er dog stadig noget der genere mig lidt. På IE, så når man klikker på vis info og scroller ned i bunden af siden, hvorefter man så klikker på skjul info, så er knappen stadig synlig, selv om den burde være skjult.


Det er flere performance gains i det jeg har lavet. End det du vil spare på, at hente 25 linier css. Husk. Det eksempel jeg har lavet. Der bliver alt HTML stadig lavet af Javascript.



Ahh ja, jeg kan godt se hvad du mener nu. Tak for hjælpen :-).



t