Listbox items og SelectedItem

Tags:    programmering listbox vb.net windows visual-studio

Jeg alle sammen, hvordan kan man vælge mere end ét item i en listbox og slette dem i runtime?

Jeg har en form hvor der er en listbox, en knap der hedder "Tilføj person" (tilføjer en person til listboxen med informationer som navn og kortnummer osv.) og en knap der hedder remove (den skal fjerne personerne igen), men hvordan kan man vælge f.eks. 2 ting fra listboxen og fjerne begge imens programmet kører?

Jeg kan kun skrive en kode der fjern en ad gangen, selvom at listboxens property - SelectionMode - er sat til MulriSimple:

Private Sub btnSlet_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btnSlet.Click
If lboxDatabase.SelectedIndex < 0 Then
Else
Dim ask As MsgBoxResult
ask = MsgBox("Er du sikker på at du vil slette " & lboxDatabase.SelectedItem & " ?", MsgBoxStyle.YesNo)
If ask = MsgBoxResult.Yes Then
My.Settings.Names.Remove(lboxDatabase.SelectedItem)
My.Settings.Save()
lboxDatabase.Items.Clear()
For Each Name As String In My.Settings.Names
lboxDatabase.Items.Add(Name)
Next
ElseIf ask = MsgBoxResult.No Then

End If
End If

End Sub



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Sune

Mener at SelectedItem er det sidst valgte element. Lig mærke til det er ikke flertal med "s" på.
Så du skal lave et loop der løber alle elementerne igennem og ser på om de er selected.

Noget der skulle se nogenlunde sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 

Grunden til du først finder dem og derefter sletter dem er fordi du kan ikke rette i din listbox imens du løber den igennem. Det er som at save i den gren du sidder på.



Indlæg senest redigeret d. 19.06.2013 11:53 af Bruger #17215
Mange tak, kan godt forstå hvad din kode vise, men når jeg erstatter den med min originale kode, så siger den at ListItem ikke findes: "Type ListItem is not defined". Hvad skal der så gøres her?


Mange tak Geek CV!



t