Datamatiker Vejle

Tags:    datamatiker vejle uddannelse erfaring

Hej Alle,

Jeg skal starte på datamatiker uddannelsen til august i Vejle og ville høre om der er nogle herinde der har nogle erfaringer med skolen/uddannelsen i Vejle ?

Kender ikke så meget til Programmering, men har dog generelt en stor interesse i IT og i at udvikle :)

Har I nogle forslag til hvad der ville være godt at ligge vægt på i forbindelse med uddannelsen, tænker her på selv studie ud over pensum og hvad der ellers kunne være godt at have med i bagagen når jeg skal ud i erhvervslivet igen..

Yderligere info :
Arbejder pt som Project manager i en lille virksomhed og har en smule erhvervserfaring på forretningsområdet og udvikling - primært inde for det mekaniske område.

Desuden en uddannelse som Teknisk Designer og en HF som jeg har taget ved siden af mit arbejde.

På forhånd tak :)

Tommy



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville ringe og spørge dem. Teknologien er meget forskellig fra sted til sted og er næsten afhængig af lærernes "religion" på området.

Hør dem efter hvad der undervises i af sprog (Java, php eller .net) og så prøv at komme i gang med det, inden du skal starte i august.



Der undervises i .net ... Jeg tror bare du skal tage den stille og roligt til, at starte med. I starten får du alligevel det meste ind med sølvske. Når du først har fået styr på det generelle kan du gå igang med selvstudie og egne projekter (hvilket jeg i øvrigt vil anbefale, at du gør).

Grundlag for min udtalelse er, at jeg selv har taget uddannelsen i Vejle ( godtnok mange år siden ) og jeg har en kammerat der blev færdig i 2012 med uddannelsen i Vejle.



Tak for svarene :)



Jeg tog en tilsvarende uddannelse i Odense i 2004. Vi startede 38, der var 12 der gennemførte. Niveauet var højt hos os, men det kan godt betale sig at vide lidt om udvikling. Om det så er lidt basal HTML og PHP. Hvis man absolut intet kendskab har til udvikling, bliver det formentlig en anelse hårdt når den første måned er ovre, hvor man "hyggekoder".



t