Hvad gør man, hvis man har brugere med blacklistede ISP'ere?

Tags:    etik spam

Hej.

Jeg har fundet ud af, at der er nogle brugere på min hjemmeside, som har ISP'ere, som er anmeldt for spam.

Jeg er lidt i tvivl her, mest fordi jeg ikke har prøvet at håndtere sådan noget her før, hvis man overhoved skal gøre noget ved det...

Skal jeg gøre noget ved de brugere, som har ISP'ere blacklistet? - Blokere ISP'er fra at oprette brugere, blokere deres IP adresser etc?

På forhånd, tak for svarene :).



Har aldrig rigtigt hørt noget om, at en ISP skulle være blocked for spam ... Og i hvis det er rigtigt ... Hvor er de så blocked fra?



Har aldrig rigtigt hørt noget om, at en ISP skulle være blocked for spam ... Og i hvis det er rigtigt ... Hvor er de så blocked fra?


Tja, som sådan er de ikke blokeret for spam, men de har mange anmeldelser for spam.



snakker vi IP eller ISP ?



Det er måske i virkeligheden IP adressen, som har været anmeldt for spam lidt over 1000 gange. Dog tænker jeg på, at det måske ville være en idé at blokere for den ISP, da den er fra ukraine...



Lav et script i htaccess, der smider brugerne tilbage til den forrig side, hvis deres ipadresse indeholder alle i samme iprange

fx. Lad os sige alle de nævnte adresser der giver problemer, er i den sidste 4' del af din ipadresse 192.168.1.1-255
Så laver du et script der blokere for 192.168.1.1 til 192.168.1.255

Men du skal være klar over at der KAN være brugere imellem.


Hvis dit site er udelukkende Dansk, så kan du jo blokere nøjes med at godkende Danske IP's



Betyder det overhovedet noget for dit site?


Hvis dit site er udelukkende Dansk, så kan du jo blokere nøjes med at godkende Danske IP's


.. og godkende diverse webcrawlere GoogleBot m.fl., altså såfremt sidens tilgængeligspolitik heller ikke er for restriktiv.



Betyder det overhovedet noget for dit site?


Hvis dit site er udelukkende Dansk, så kan du jo blokere nøjes med at godkende Danske IP's


.. og godkende diverse webcrawlere GoogleBot m.fl., altså såfremt sidens tilgængeligspolitik heller ikke er for restriktiv.


Tja, det betyder ikke så meget for selve hjemmesiden, men synes det virker lidt mærkeligt, at have brugere med ukrainske ip adresser til at fylde i databasen, da hjemmesiden er på dansk.


Lav et script i htaccess, der smider brugerne tilbage til den forrig side, hvis deres ipadresse indeholder alle i samme iprange

fx. Lad os sige alle de nævnte adresser der giver problemer, er i den sidste 4' del af din ipadresse 192.168.1.1-255
Så laver du et script der blokere for 192.168.1.1 til 192.168.1.255

Men du skal være klar over at der KAN være brugere imellem.


Hvis dit site er udelukkende Dansk, så kan du jo blokere nøjes med at godkende Danske IP's


Kunne det ikke give mening, hvis jeg gik i gang med at lave et ban system til hjemmesiden? - Det kan jo også hjælpe mig på længere sigt.



t