MSSQL - XAMPP - UBUNTU

Tags:    mssql php5

<< < 12 > >>
Hejsa, jeg prøver at connecte til en MSSQL server i samme interne netværk fra PHP.

jeg kan sagtens forbinde med diverse SQL client programmer fra en windows maskine i samme netværk, men kan ikke få det til at spille i php på ubuntu

jeg har fulgt denne:
http://webcheatsheet.com/php/connect_mssql_database.php

ligeledes har jeg enabled: php_mssql.dll i (/opt/lampp/etc/)

SQLserveren hedder: xal\sql2008_xal

jeg får bare denne fejl:
Couldn’t connect to SQL Server on xal\sql2008_xal

jeg benytter:
Ubuntu 12.04 LTS (64bit)
XAMPP Linux x86_64 1.8.2

jeg benytter normalt mysql uden problemer, men jeg skal indsætte nogle data i en mssql til denne opgave...




14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv PDO til at forbinde. Prøv at forbinde via en IP adresse i stedet for et PC-navn.



Hej Patrick, hvordan vælger jeg så serveren som nedenfor?

sql ligger jo på xal\sql2008_xal

kan man gøre sådan: ip\sql2008_xal

på PDO metoden:
Connection failed: could not find driver

jeg vil helst benytte mssql_connect metoden da jeg kender det i forvejen
og da det kun er til internt brug...





Indlæg senest redigeret d. 10.07.2013 12:26 af Bruger #5395
Selvom det er til lokalt brug vil jeg stadigvæk satte det op på en IP og så bare forbinde til ip'en uden \sql2008_xal



Du kan jo finde ip adressen ved at gå ind på din SQL server og skrive ipconfig /all i commando prompten.



jep kender godt IPen, men den skal vel have instansen med for at kunne finde SQLen...

ligemeget hvad jeg prøver for jeg stadig:
Warning: mssql_connect(): Unable to connect to server:

er der nogen måder man kan få mere information på?



Men SQL serveren kører jo på et port nummer?



"Du kan ikke have en MSSQL server installeret i Ubuntu. Det er et Windows-only produkt."

Jeg retter lige mig selv; du kan ikke benytte dig af php_mssql.dll i Ubuntu.

Hvorfor installerer du ikke php og mssql via apt-get i stedet for en løsning som XAMPP, når et styresystem som Ubuntu nærmest er bygget til at køre en webserver?



Indlæg senest redigeret d. 10.07.2013 14:55 af Bruger #15668
Mikkel... som jeg skriver så køre SQL serveren i samme netværk, den kører jo naturligvis på en windows server i samme netværk.

har prøvet at connecte med port: 1433 som er åben, det gav heller ikke resultat...



Ja men du kan da ikke bruge .dll filer i Ubuntu? Du skriver at du har "enabled" php_mssql.dll i /opt/lampp/etc/, og så vidt jeg er informeret er .dll filer kun til Windows, det var derfor jeg skrev du skulle installere php og mssql driveren via terminalen i Ubuntu..



Indlæg senest redigeret d. 10.07.2013 16:56 af Bruger #15668
nu har det så lykkedes mig at få det til at virke med en anden ubuntu og alm. php5 install (ikke xampp)

men jeg skal have det til at virke :-(

når jeg køre denne i ren php install så virker det, men i xampp siger den cannot connect to database...

require_once 'DB.php';

$dsn = array(
'phptype' => 'mssql',
'username' => '****',
'password' => '****',
'hostspec' => '192.168.17.16\sql2008_xal',
'database' => 'XAL32'
);



$db = DB::connect($dsn);
//print_r($db);
if (DB::isError($db))
{
echo 'Cannot connect to database: ' . $db->getMessage();
}



<< < 12 > >>
t