artikel-program til hjemmeside

Tags:    databaser php hjemmeside

Hej udviklere!

Jeg har et lidt abstrakt spørgsmål.mit mål er at lave en hjemmeside hvor jeg kan indsætte artikler. Men artiklerne skal have også tags, så der skal også laves en fil til tagget hvis det er nyt. Der skal også være små blokke med billeder og genveje til de forskellige artikler.

Jeg har leget lidt med ideen om at hvis jeg sætter alle de nødvendige informationer ind i databasen at et selvskabt program så selv kan:
1. skabe en fil med artiklen ud fra en skabelon
2. Skabe nogle blogge med en lille bid tekst, billede og links
3. Indsætte en blok af artiklen på en #tag-side eller lave en ny hvis nødvendigt

4. Osv....

----->> Bør det kunne lade sig gøre??

Håber i kan forstå hjælpe ;-)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Alt kan lade sig gøre, når det er digitalt. :) Når du arbejder med data er der stort set ingen begrænsninger i hvordan du udnytter den data. Begrænsningen ligger i spørgsmål, om vilje og tid.

Ifht. dine tanker skal du dog være opmærksom på at det kræver utrolig meget tid at analysere sig frem til en logik der kan sammensætte to afsnit tekst, for at det skal give mening for brugere. Søgemaskinerne bliver også bedre til at læse tekst ifht. hvordan man naturligt læser tekst, og derfor vil det SEO mæssige aspekt - som jeg formoder du ønsker at tilgå - bliv en vanskelig sag.

Hvis det er noget du skal bruge her og nu, så vil jeg nok kigge på de mange færdige løsninger der findes i dag. Mange SEO folk anbefaler dog at man går i en stor bue uden om disse. Hvis det er noget du kan vente et halvt års tid med, så gå endelig i gang. :)



t