Data fra flere rækker fra database

Tags:    databaser php programmering

Hej Udviklere

Jeg har et problem. På min ene side henter jeg data til siden fra min Database. Koden går ind via en variabel og finder den række i database. F.eks. hvis man i variablen skriver "Hej" finder koden den række i databasen hvor navnet er "hej" og bruger data fra denne række.

Men hvad hvis nu jeg på samme side vil have data fra en anden række? hvad gør jeg så?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ændre variablens værdi til noget andet end "Hej".

Hvis du vil hente flere rækker fra samme tabel, ud fra flere forskellige værdier kan du bruge mysql OR.

F.eks.:
SELECT * FROM tabel WHERE x = 1 OR y = 2



Kan det lade sig gøre at på samme dokument have to variabler i hver sin div der hedder det samme men der har to forskellige værdier?



du kan ikke bruge samme ID på to elementer. Men du kan godt bruge samme klasse. Men er det ikke lidt et andet spørgsmål end det du startede ud med?



nr. 2 spørgsmål var også lidt dumt formuleret...

Hvis jeg har en div

Så skal jeg have to variabler i hver sin div til at hente data fra databasen ned til div'en. Altså en variabel der hedder $navn skal være i begge div's og hente data fra databasen. Men $navn skal have en værdi i div 1 og en anden værdi i div 2 fordi det skal være data fra to forskellige rækker. Hvordan kan det problem blive løst?



Det må være dette du mener.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Dog kan du også tilgå dit array $row ved $row['navn']

Se mere på http://dk1.php.net/manual/en/language.types.array.php



t