Subdomæne - peg på anden hjemmeside end standard

Tags:    subdomain surftown

Hej, jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig.

Jeg har min hjemmeside som kører fint, domænet har jeg gennem Surftown. Nu er jeg så ved at oprette en ny hjemmeside og skal midlertidigt bruge en adresse ala denne: noget.minhjemmeside.dk men den bliver ved med at blive videresendt til minhjemmeside.dk når jeg taster noget.minhjemmeside.dk ind i browseren.

Har fået oprettet et subdomæne (noget) samt indtastet de informationer som min nye hjemmeside oplyser, under DNS - C Name.

Kan det være noget med navneservere som skal ændres? Jeg kan se 3 navneservere og de tilhører alle min første hjemmeside. Så vidt jeg efter 100 år kunne læse mig frem til, skal dette gøres ved DK Hostmaster, men her finder jeg absolut intet info om hverken nameserver eller navneserver?


Har skrevet til Surftown men er bange for at de holder weekend, og jeg er selvfølgelig ude i allersidste øjeblik..

Håber nogle herinde har prøvet noget lignende og måske kan give mig en ide om hvad/hvor jeg skal hen og rette i noget.

Mvh Maui.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis jeg forstår dig korrekt

Så vil du have din hjemmeside til at ligge på minhjemmeside.dk og så har du et subdomæne som ligger på sub.minhjemmeside.dk. Hvis du vil have dit subdomæne til at virke korrekt, skal du først oprette et subdomæne inde i surftowns kontrolpanel (plesk) og bagefter sørge for at ændre CNAME til en A record, som peger ned på dit webhotels IP adresse.

Jeg håber det er til at forstå

F.eks.
minhjemmeside.dk = A record med IP 255.255.255.255
sub.minhjemmeside.dk = A record med IP 255.255.255.255

og så til sidst - opret subdomænet i plesk hos surftown.



Hvis alle navneserverne er noget med wordpress.com, så er det hos wordpress.com du skal administrere dit domæne, og ikke surftown.

En navneserver (DNS) står for at sammenkæde et domæne, med en IP. Det er således de navneservere der er registreret ved domænet, der står for at sammenkæde domæne og IP.

Ligeledes hvis du havde dit domæne hostet hos GDNS, vil der formentlig stå noget a-la:
ns1.gratisdns.dk GDNS1-DK


Alternativt kan du i din hosts fil på computeren sammenkæde domæne med IP. Det vil dog kun virke på din computer.
Se mere om hosts filer: http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_(file)



Det er måske vigtigt, min første hjemmeside ligger på wordpress.com (de 3 navneservere hedder alle noget med wordpress).





Hej tak for dit svar, men det har jeg gjort og det er det som ikke virker.. Det virkede jo ellers ret simpelt og ligetil.

En jeg kender prøvede at lave et nyt subdomæne til hans hjemmeside, for at se om han kunne finde ud af det, det virkede heller ikke.

Så der gøres et eller andet yderligere..





Hej tak for dit svar, men det har jeg gjort og det er det som ikke virker.. Det virkede jo ellers ret simpelt og ligetil.

En jeg kender prøvede at lave et nyt subdomæne til hans hjemmeside, for at se om han kunne finde ud af det, det virkede heller ikke.

Så der gøres et eller andet yderligere..



Du skal nok også være opmærksom på, at dns opsætninger har en bestemt levetid og den kan være meget forskellig. Så vis du opsætter noget og det ikke virker med det samme kan det være derfor.



t