Egen kode i Wordpress (CMS)

Tags:    cms wordpress kode

Hej Udviklere

Nu har jeg lidt begrænset viden omkring cms (Wordpress).
Men hvis nu jeg laver et website helt fra bunden i min teksteditor helt som normalt, er det så muligt at indsætte denne i wordpress så det bliver nemmere at redigere?

Som f.eks. hvis nu jeg vil lave en webside til en ven. Så hvis han skal redigere i siderne, på den nemmeste måde, kan man så sætte koden ind i wordpress?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det er lidt mere kompliceret end som så. du er nødtil, at lave et theme eller noget i den stil. og der kan wordpress godt være lidt en mundfuld, at komme igang med, hvis du f.eks. kun kender til html og css.

der findes dog et hav af themes som du kan vælge, at tilpasse. der findes endda også et have af andre mere simple cms'er. hvor du ikke behøver lave så meget.

Men det hele komme an på hvad du har / vil lave, hvor kompliceret eller simpelt det skal være. er det ren tekst er det som regel super simpelt. men vil du have komponenter, responsive elementer, javascript funktionalitet, gallerier osv. osv. ... så bliver det straks mere kompliceret med et cms.



Men når jeg kigger rundt hos andre freelance webudviklerr på deres hjemmesider, står der at de laver en hjemmeside og derefter inplementerer siden i f.eks. Wordpress. Men hvordan hænger det sammen? Vil det altså sige at de kun laver siden i Wordpress uden egen kode??

Jeg har god erfaring i at kode hjemmesider (PHP, Javascript html og css), men jeg forstår ikke om det er muligt at gøre således, at ejeren jeg laver hjemmesiden til nemmere kan redigere i den :-)
Bruger det så megen tid på at lave et theme?



Det kommer an på hvor kompliceret det skal være



Når man siger at man laver en hjemmeside, eller implementere en side i Wordpress, Joomla, Drupal osv. så betyder det at man laver en skabelon (et theme) til et af de nævnte systemer. Man installere et system først, og herefter bygger en skabelon til systemet. Derpå indsætter man det ønskede indhold på igennem systemets "WYSIWYG" editor. Er der behov for nogle plug-ins, extensions eller udvidelser, så bliver disse også installeret.

Der er med vilje nævnt en masse fag-termer, så du har noget at kigge efter.



t