Software teknologi/udvikler

Tags:    alder uddannelse

Hej
Jeg er en gammel mand (mht uddannelse) på 33 år.
Jeg tænker på at tage mig en uddannelse som software teknologi eller udvikler.
Hvis jeg skal opnår et kandidat så er jeg 38 år.
spiller.
Spiller alderen en rolle med at få et job som nyuddannet på 38 år??

hvilket universitet kan i råde mig til at melde mig i? DTU eller ITU?

Tak på forhånd



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Står man stærkere på arbejdsmarkedet som diplom inginør end bachelor titel?

Ikke i mine øjne, men der er sikkert nogen, som går op i den slags.
Jeg selv sidder med ansvaret for at ansætte programmører, og jeg går mere op i, hvorvidt du viser engagement og glæde i dit arbejde.



Du kan også "nøjes" med en datamatiker uddannelse. Den er i ganske høj kurs ude i erhvervslivet, for lægger du et ordentligt stykke arbejde i uddannelsen, så kommer du ud som en god programmør. De "unge", som tager denne uddannelse, får ofte ikke nok ud af den, for de skal jo i byen både fredag, lørdag og søndag...det skal du ikke (gætter og håber jeg på :-) )



Tak for jeres råde.. Det værdsætter jeg.
Men har lige sidste spørgsmål..
Står man stærkere på arbejdsmarkedet som diplom inginør end bachelor titel? :)

Tak på forhånd



Vil sige at det måske endda kan blive en fordel for dig da mange software firmaer ofte mener at de nyuddannede oftest er for unge og derfor har attituden at de ved det hele, kan det hele og derfor nemt kan lave en fejl med ikke at teste tingene ordentligt og pludselig får sendt en forkert mail ud til hele organisationen.
Din force her vil være at på trods af du ikke har erfaring indenfor dit nye fag, vil du stadig have en langt bedre tilgang til opgaver og ro og overblik end en yngre kandidat vil have.
Desuden tror jeg at hvis du tager en kandidat vil du stå enormt godt fordi det vil vise du vil gå hele vejen.



@Robert

og mandag og tirsdag og onsdag og torsdag, ej at forglemme :)

@Mohamed

Jeg vil anbefale dig at besøge de steder du overvejer, og tale med en studievejleder. Personligt tror jeg du vil finde ITU interessant, især fordi det er muligt at læse en cand.it blot du har en bachelor (en hvilken som helst bachelor, selv en PBA).

Men tag en snak med studievejlederne, det kommer du længst med.



Jeg mener heller ikke en titel gør dig bedre.
Har mødt flere med en "fin uddannelse" som blot var fornemme (i deres hoved) og som ikke vidste (for mig) meget basale ting om det arbejde de sad og udførte.
Har haft kollegaer som har siddet og arbejdet med et område i adskillige år og som virkede meget dygtige til deres arbejde, indtil jeg skulle hjælpe dem med noget og pludselig fandt ud af de ikke vidste hvordan en masterpage fungerede.
Så jo der findes mange folk med en "fin uddannelse" som er ganske dygtige, men også andre som ikke ved ret meget. Andre falder af efter de bliver uddannet fordi de havde en "fin uddannelse" og derfor ikke behøvede lære mere.

I min optik er din titel ligemeget, men din indstilling, gejst og rene hardcore skills der afgør hvilket stof du er lavet af og hvad du reelt er værd. Hvis du viser dit værd frem via net, papir, programmer, etc. så er det ligemeget om du er autodidakt eller om du er cand. it for så vil der altid være nogle at imponere der vil give dig et godt job.



Jeg er langt hen af vejen enig med csharper, men jeg ansætter generelt ikke autodidakte, så én eller anden uddannelse er et must hos os, men om du er datamatiker, datalog, ingeniør eller hvad der nu findes derude går jeg ikke så meget op i.

Jeg er selv datamatiker, og jeg ved, at man dér programmerer temmelig meget, og programmering er mere et håndværk end en videnskab, så at have nogen hundredetusinde linjer kode bag sig er efter min mening langt mere værd end fem års teori.



t