PHP læsning af $_COOKIE - værdi indeholdes 2 gange

Tags:    php cookie

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg er i gang med at arbejde Quakenet PHP tutorial igennem. Jeg kalder en funktion som tjekker brugerid ved hjælp af en funktion.

Mit problem er at cookiens indholder dens værdi 2 gange.

Hvis jeg udgiver cookiens inhold i filen "index.php" indholder den værdien "3". Kalder jeg funktionen og udgiver cookiens værdi inde fra funktionen, så indeholder cookien "33". Der samme sker med cookien der indeholder adgangskoden. Værdien er der to gange.

Cookien bliver ikke ændret af PHP-koden. Jeg har oprettet login, sat cookien. Lukket browseren. Genstartet browseren direkte med den side hvor der tjekkes om cookien er sat. Det fejler selvfølgelig fordi cookien indeholder samme værdi 2 gange.

Er der nogen her, der har oplevet dette før?

På forhånd tak.

Hilsen,
Hajo



Indlæg senest redigeret d. 11.08.2013 21:39 af Bruger #17681
14 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kalder getUserID() én gang? eller flere gange i dine scripts? :)



Funktionen kaldes én gang.



Er du 100% sikker på dette?

Har du en liste over funktionskald:
Evt. fra debug_backtrace() eller xdebug.

I din første linje af funktionen getUserID() har du prøve at indsætte et echo, for at sikre dig funktionen kun bliver kaldt en gang? Evt. kan du prøve print_r(debug_backtrace()); som første linje.



Hej Michael,

print_r har afsløret at jeg troede forkert. Du har ret i din formodning om at funktionen kaldes 2 gange. Den kaldes også ved åbning af db. Derfor outputtet i funktionen. Jeg må have lavet en fejl et andet sted :$

Tak for hjælpen. "print_r(debug_backtrace());" vil blive husket fremover!

Hvordan tildeler man karma for det rigtige svar?



<< < 12 > >>
t