Hjælp til UnoEuro

Tags:    hjemmeside

Jeg har et webhotel med flere domæner til, mit problem er nu hvordan jeg får flyttet mit hovedomæne ud i en mappe udover public_html.

Kan sagtens gøre det for alle de andre domæner, men ikke den.
Nogen der ved hvordan jeg kan ændre det?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Iflg. Unoeuro:


Hvor skal jeg placere mine filer?

Filer der skal vises når man besøger www.domæne.dk eller domæne.dk skal placeres i "public_html" mappen i roden af dit FTP login.

Hvis du er kommet til at fjerne mappen, kan du blot oprette den igen med en FTP klient.




Jeg har selv 10 domæner hos Unoeuro og jeg har aldrig haft behovet for at flytte et hoveddomæne væk fra public_html. Må man spørge hvorfor?



Indlæg senest redigeret d. 16.08.2013 09:50 af Bruger #9814
ALtså har du subdomains eller er det "hele" domæner?



Hele domænet, der er ingen subdomains.
Men hoveddomænet ligger i "public_html" -folderen, og de andre tilknyttede ligger i site_1xx, site_2xx etc. og ville gerne mit hoveddomæne også lå i sådan en mappe, men kan ikke få den til at ligge i en anden mappe.



Iflg. Unoeuro:
Jeg har selv 10 domæner hos Unoeuro og jeg har aldrig haft behovet for at flytte et hoveddomæne væk fra public_html. Må man spørge hvorfor?


Fordi så har jeg samme struktur og mulighed for egen navngivning.
Hvis man har
domæne a.dk
domæne a.net
domæne b.dk
domæne c.com
domæne d.dk
domæne e.net
domæne f.info
domæne g.dk

Så er det nemt at få overblik ved at se på mapperne og alle har samme struktur, undtagen "public_html" som skiller sig ud.
Derfor jeg gerne ville have den skulle bruge en anden mappe end "public_html" fordi så der mulighed for at navngive dem som jeg vil og dermed selv sørge for rækkefølgen og alt muligt.
Lidt irriterende du skal lede efter public hver gang som nummer 8 i stedet for jeg kan få den placeret som nummer 1 eller hvad der passer mig.



Jeg kender ikke umiddelbart til UnoEuros regler og funktioner, men det er en rettelse på serveren der hoster webhotellerne.

UnoEuros server konfiguration styrer de såkaldte "virtual hosts" som er dine webhoteller og deres root-directories.
Så medmindre man kan styre det fra deres administrationspanel er det nok ikke muligt.

Det er blandt andet en af fordelene ved at have en VPS eller anden hosted server med SSH og root login. På den måde styrer man det hele selv.



På hoveddomænet kan man ikke, men dem der er tilknyttet kan man godt. Så havde troet der var en mulighed for at ændre det for hoveddomænet også, men kunne nemlig ikke finde en måde.



På hoveddomænet kan man ikke, men dem der er tilknyttet kan man godt. Så havde troet der var en mulighed for at ændre det for hoveddomænet også, men kunne nemlig ikke finde en måde.


Mærkeligt. Det har jo som sådan ikke noget med domæner at gøre, men er bare hvilket Root-Directory der er sat på hotellet og dets subhoteller.

Du må prøve at spørge UnoEuro Supporten.



Indlæg senest redigeret d. 16.08.2013 14:07 af Bruger #16319
t