Programmering af vores hjemmeside

Tags:    hjemmesideudvikling programmering journalistik

Brain Gain Group er en nyopstartet medievirksomhed. Vi har som mål at etablere os bland allerede eksisterende medier, og vil dække den vidensbaserede formidling. Vi forsøger at ramme de unge mellem 18 og 35 som vores primær målgruppe, men er sikre på at vi igennem god journalistik vil have modtagere i alle aldersgrupper.
For at kunne udfylde vores ambitioner om etablering, står vi overfor udfordringen om en vel tilrettelagt hjemmeside, som indeholder alle elementer nødvendigt for at gøres os gældende. Vi satser i høj grad på brugen af sociale medier til interaktion og udvikling mellem os og vores modtagere. Vi forestiller os også at have direkte afspilninger og læsninger direkte på vores side.

Lige nu er vores hjemmeside oprettet igennem WordPress - www.bringaingroup.com - men vi ønsker en side som er bygget fra bunden, og som kan indeholde og rumme alle elementer nødvendigt. Derfor skal vi bruge dig!

Kan du finde ud af at kode en god hjemmeside? Har du overblikket over, om det skal skrives i HTML5, C++ eller andet kodesprog? Har du evnerne og lysten til at være med til at etablere en hel ny medieform, som involverer unge i langt højere grad end før set? Så er du måske vedkommende vi mangler!

Måske du ikke selv kan designe indholdet, men kun kode det. Men det gør intet. Til det finder vi blot en designer. Eller også kan du begge dele? Det gør kun dit og vores arbejde nemmere.

Du må være forberedt på at kodningen vil ske på frivillig basis som udgangspunkt. Programmøren vil dog være førstemand til at modtage lønning for arbejde straks investor tiltræder.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det lyder som et arbejde for en person, der endnu ikke er færdig med folkeskolen. Er det korrekt? For de fleste mennesker efter folkeskolen, har et økonomisk behov der skal dækkes.

Projektet lyder spændende, og i kan nå langt ved at fylde noget fornuftigt indhold i jeres eksisterende Wordpress. Desuden vil i benytte sociale medier til interaktion - det kræver ingen programmering, det er bare at komme i gang. Afspilninger og læsninger, tjah, vimeo eller youtube. Det kan I sikkert finde et Wordpress plugin til. Så af sted med jer. :o)

Start med at benytte det der kan dække jeres behov. Når i når til begræsningerne (efter alle muligheder er blevet overvejet), så er der fornuft i at kigge på en skræddersyet løsning. Så vil i også have kapital og forretningsplan på plads. Når i er nået der til, skal du være velkommen til at kontakte mig. :)



Indlæg senest redigeret d. 18.08.2013 20:43 af Bruger #10216
Lige et par spørgsmål:
Hvilket elementer, er det i har tænkt jer, at i skal have på jeres hjemmeside?
Hvordan har i tænkt jer at tjene penge? I skriver, at i søger en investor? Hvorfor skulle en investor være interesseret? Skal pengene tjenes igennem affliate?

Til sidst: Hvordan kan jeg være sikker på at i ikke tager røven på en? :)







Ikke helt korrekt :) For som jeg siger, så ønsker vi jo også at kunne give til dem der arbejder for os. Til dem som lægger en indsats. De skal også belønnes. Men tingene sker ikke alle på en gang, men det er min bedste overbevisning, at der må sidde en herude som kunne se dette som et prestige-projekt, et hygge-projekt, eller som en udfordring i forbindelse med en opgave.

Ang. de sociale medier, så mener jeg at vi kan finde en løsning som bedre implementerer eksempelvis Facebook og Twitter på vores hjemmeside, bedre end de wordpress-widgets som i forvejen findes. Brugen af de sociale medier er vi i fuld gang med i forvejen.

Økonomine er på vej og forretningsplanen er godt udfyldt. Vi mener at have fod på projektet. Men ikke desto mindre tak for de gode råd. :)

Elemneterne dækker direkte afspilning igennem hjemmeside af både video fra eksempelvis Youtube og/eller egne videoer, direkte afspilning af musik fra Mixcloud, Soundcloud, Itunes osv. osv., såvel som et forum, mulighed for download af dokumenter i både pdf, jpeg, .docx og andre formater. Alt sammen i et lækker layout der øger brugervenligheden og er intuitiv.

Pengene skal tjenes igennem salg af medieprodukter. Radio, TV, artikler, foredrag m.m.
Vi søger en investor til at dække flere projekter. Vi har p.t. mulighed for at igangsætte en række projekter med de midler vi har til rådighed, men vi er ambitiøse, og vil gerne derfor kunne lave større og bedre produktioner. Her kommer investoren ind i billedet, og han/hun tager selvfølgelig del i overskuddet, såvel som vedkommende får reklameplads i produktet, på hjemmesiden, i vores kommende magasin.
Men det kan også ske at vores eksisterende produkter kan være med til at skabe overskud - og så vil en evt. prgrammør igen stå langt fremme i køen.

Du kan være sikker på at vi ikke tager røven på dig, fordi vi naturligvis skriver en kontrakt der forpligter begge parter til ligeliig opfyldelse af gensidige forpligtelser. Du vil derfor altid kunne gøre dette dokument gældende ved evt. uovernsstemmelse.



Jeg kan desværre ikke helt se den person i leder efter. Som Michael skriver har de fleste forpligter efter endt studie og så skal man altså sidde på en bunke penge hvis man vil arbejde gratis.

Jeg håber da i finder den person i søger, men jeg synes det virker en anelse ambitiøs for det første ikke at betale vedkommende og for det andet forvente det kan klares af en person (De fleste kan enten programmere eller designe).



Indlæg senest redigeret d. 21.08.2013 16:30 af Bruger #11386
t