Henvis til givent område i en tekst

Tags:    php js mysql

Hejsa drenge og piger.

Er ved at kigge på en funktion der gør det muligt for en bruger i en tekst han skriver har mulighed for at lave en henvisning til en tekst. Den skal ikke henvise til hele dokumentet men kun et givet område som han highlighter.

Meningen var så at når der bliver hoveret på henvisningen så kommer der en boks frem hvori teksten står.

Det er kun på tankebasis endnu, men bestemt en funktion der kunne bruges.
Nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal kigge efter, evt gøre?
Der hvor den store udfordring ligger i i at lave henvisningen.
Alt tekst dr gemt i en database.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmn ja. Det er lidt kompliceret. For du skal holde styr på forskellige ting. Du skal kunne fortælle at en paragraf eller et afsnit er en markering. Enten kan du gøre det pr afsnit eller du skal i din editor på en eller anden måde kunne fortælle at det er en markering.

Samtidigt skal du kunne gemme en henvisning til din markering.

I Wordpress ville man nok lave sådan noget med et shorttag i editoren og noget javascript der sørger for, at henvisningen markeres / highlightes.



Du nævner ikke rigtigt om du bruger et CMS eller om det er en hjemmebygget løsning. Du nævner ikke engang om du bruger en WYSIWYG editor eller på en anden måder bruger en editor eller noget i den stil. Så det er desværre lidt svært, at hjælpe dig.

Der er dog ikke noget indbygget i HTML eller JavaScript til den funktion. Så det er noget du skal udvikle fra bunden.



Jeg udarbejder et hjemmestrikket system bygget på Codeigniter. Der er endnu ikke bestemt nogen WYSIWYG, så alt er åbent.
Pt undersøges muligheden blot.

Meningen er et system til personlig udvikling inden for en given karriere. Så har man herved mulighed for via en lovtekst (fx fodboldloven) at kunne henvise til et bestemt område i lovteksten og derved gøre det nemmere at læse op på et område.



Hmmm. Den kommer lige til at ligge på en post-it seddel. Så må jeg kigge på muligheden i en senere opdatering af systemet.





t