Alternativ til ioncube?

Tags:    php encoding

Ved ikke lige hvad man kalder det ioncube gør ved PHP kode, encode/encrypt/noget andet?

Anyway, jeg har ikke et budget hvor prisen på ioncube indgår, så jeg tænke om der var et gratis alternativ, og hvis ja, er det så overhovedet godt?

Jeg er igang med at lave et system jeg skal sælge, så det vil ikke være så godt hvis brugeren kunne ændre der hvor jeg tjekker licens osv.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er du opmærksom på at dette kræver at du har en loader installeret på din server? I dette tilfælde ionCube loaderen. Dette er in my opinion en helvedes dårlig løsning for dine mulige kunder. Generelt kommer du ikke uden om at denne vej du forsøger at gå, aldrig nogensinde vil være dig helt sikker. Der findes metoder til at bryde ind i et hvert hus, og på samme måde findes der også metoder til at 'cracke' obfuskeret og/eller enkrypteret kode.

Men for at besvare dit spørgsmål findes der et par forskellige, men PHPShield er nok din billigste løsning. Ellers er der også Zend Guard og SourceGuardian.

Jeg synes dog at du bør finde et andet alternativ der ikke går helt ned i bytekode, og her er CodeLock (http://www.codelock.co.nz/) nok et fint bud. $55 bør man ikke være for nærig til at betale. Dog giver det ikke lige så voldsom sikkerhed, men jeg tvivler på at nogen af dine mulige kunder vil kunne knække 'krypteringen' uden at bruge ufatteligt mange timer på det, og så er det næsten så godt som ligegyldigt.

Forventer du at folk skal betale penge for dit produkt? Fyr da selv nogen penge af på nogle andre gutters produkter, ellers må du nøjes.

Dog leder mit indlæg alligevel til rådet om at lade være med at gå denne vej - du kan tilbyde folk samme service på helt andre måder end at licensere et script du giver dem; sælg dem en service, eller sælg dem scriptet og fremtidig vedligeholdelse. Opbyg et API og på den måde får du meget bedre mulighed for at kontrollere disse licenser - så behøver kunden heller ikke mere end mest nødvendigt.

Må man spørge hvad det er du helt præcist har i tankerne at sælge?



Hvis din forventning er at din målgruppe ikke har den store forstand på programmering, hvordan kan du så forvente at de skal have stor forstand på installation af ionCube eller andre mærkværdige løsninger? :)

Ja de hyrer en anden mand til at gøre arbejdet, og det vil de gøre i alle tilfælde.

Brug hellere din tid på at sikre din målgruppe hyrer dig, frem for at hyre en anden. Har du et produkt der er værd at vente på, f.eks. et solidt og stabilt produkt, med løbende og gode opdateringer, så den lille procentdel der hacker dit produkt er intet i forhold til den store procentdel du tjener penge på. :)

Men god fornøjelse med det.



Det er et speciel bygget CMS, behøves ikke fortælle meget mere end det.
Men codelock ser ud som et godt bud.

Det sælges til folk som ikke har den helt store forstand på programmering, men det skal jo gerne alligevel være sådan at de ikke bare kan gå ind og fjerne licens delen.
Det er godt nok meningen at det skal være et one-time purchase, men det kunne tænkes at de ville videre give systemet til deres venner.

Men tak for linket :)



t