php get links(multi side) hjælp

Tags:    php5

Hej Alle.

Jeg er igang med grundforløbsprøven som webintegrator og har hørt at man kan bruge en php get kommando så man køre hele siden via index.php og includes.

Ville så høre om der var nogen der kendte til en guide eller evt ville hjælpe mig med et eksempel?
Den løsning lyder nemlig ret smart da det vil se godt ud og samtidig give mig et bedre overblik over koden for fremtiden.

Jeg har haft lidt grundlæggende php med post og forms hvor man gemmer og trækker fra databaser men det også kun det desværre. Vi lære mere på hovedforløbet men dette her kunne ruste mig bedre omkring php get og resten af opholdet på hovedforløbet :)

Håber at i kan komme med en guide eller hjælp :)

Mvh. Morten.
Tag forbehold for skrivefejl da jeg skriver fra mobilen :)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis du har en url der ser sådan her ud etc.
http://domain.tld/?side=forside

så kan du tilgå side=x via $_GET
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


for at inkuldere den valgte side kan du gøre ala det her. (index.php)
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 26.09.2013 15:50 af Bruger #3427
Tak for hjælpen :)
- Det gav lidt mening :)

Tænkte på om det er smartere at lave $_GET med en switch istedet for if statement?


hvis du vil bruge et andet navn i $_GET end hvad din fil hedder i mappen, så kan det godt give mening, det er også mere sikkert at gøre det sådan (lige i den kode der kan man tilgå andre mapper osv, da der ikke er noget validering på $file, den burde kun måtte indeholder bokstaver og evt tal)



Tak for hjælpen :)
- Det gav lidt mening :)

Tænkte på om det er smartere at lave $_GET med en switch istedet for if statement?



t